Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Helldivers II
Nieuws:

Technische baas Second Life stapt op


Door Tom_V op 16-12-2007 om 09:36
Bron: NY Times

Second Life staat in gamerskringen gekend als de game die geen game is. Om redenen die ons verstand te boven gaan is deze virtuele wereld al twee jaar een grote mediahype. Welke weg Second Life moet inslaan is blijkbaar ook een vraag waar intern een hartig woordje over werd gewisseld.

Cory Ondrejka, CTO bij Linden Lab (de makers van Second Life) heeft te kennen gegeven eind deze maand te zullen opstappen. Hij is de man die de virtuele wereld hielp programmeren en die in vorige levens voor Pacific Coast Power and Light (gamedeveloper), het Ministerie van Landsverdediging en de National Security Agency werkte.

Ondrejka legde zelf nog geen verklaringen af over zijn ontslag, maar zou het totaal oneens zijn met de toekomstvisie van zijn collega-grote bonzen bij Linden Lab. Hij stond gekend als een creatieve kracht bij Linden Lab. Zo was hij het die doordrukte dat gebruikers het intellectueel eigendom op hun Second Life creaties konden behouden. Dit was het startsein voor een bloeiende markt,waar mensen echte dollars konden uitgeven. Voorts was hij de bedenker van het Pastafarianism, de virtuele religie van Second Life.

Over het succes van Second Life lopen de meningen nogal uiteen. Zo is er een studie van de Yankee Group die de mediahype rond de virtuele wereld doorprikt. De gemiddelde Second Life gebruiker zou slechts 12 minuten per maand in de 3D-wereld vertoeven.


09:43  N+ screenshots
09:33  The Precursors op twee screens
 Reacties (3)
 Pagina: 1
marino op 16-12-2007 om 09:43 [Niv: 90 / Exp: 4520]
lol was die gast echt de bedenker van het pastafarianism? veel respect voor die man dan

ik hoop dat hij nog eens een betere creatieve game gaat maken

Gast (84.197.110.xxx) op 16-12-2007 om 12:59
eigenlijk is het rastafarianism

Gast (77.249.96.xxx) op 16-12-2007 om 21:12
't is jammer, maar aan de andere kant ook wel te verwachten. Cory Ondrejka kwam zeven jaar geleden bij Linden Lab(officieel nog altijd Linden Research, Inc.) toen Linden Lab nog maar bestond uit een pakhuis en vier medewerkers. Nu werken er ongeveer 250 mensen aan Second Life en heeft Linden Lab vijf kantoren, waarvan vier in Amerika en één in het Verenigd Koninkrijk. De laatste tijd is er een nieuwe richting gekozen, namelijk het extreem snel nemen van beslissingen zonder de community van te voren op de hoogte te brengen, zoals het geval was bij de BTW die Europeanen nu inmiddels moeten betalen als ze iets bij Linden Lab kopen.

Cory staat bekent als een prima vent in Second Life en heeft zelf gezegt dat hij ook nog wel in Second Life blijft verschijnen, wat door de business- en technologie-minded maar al te graagd geaccepteerd wordt aangezien Cory Ondrejka ook de programmeertaal voor objecten in Second Life, LSL, geschreven heeft. _O_

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Second Life
Type:
Game
Releasedatum:
01-01-2003
Ontwikkelaar:
Linden Lab
Uitgever:
Linden Lab
Media:
Geen media gevonden