Review: Looney Tunes: Acme Arsenal
Door Rene Groen op 12-12-2007 om 07:35
|
Bron: Gamed
|
Vroeger kroop ik zaterdags altijd vroeg mijn bed uit om de avonturen van de Looney Tunes op TV te kunnen bekijken. Inmiddels slaap ik liever uit, toch is de liefde voor Looney Tunes altijd gebleven en het is dan ook niet gek dat ik Looney Tunes: Acme Arsenal in m’n schoot kreeg geworpen.
Uiteraard richt de serie zich voornamelijk op kinderen en dat is in de game niet anders. Het verhaal draait om een oud bekende van Bugs Bunny, Dr. Frankenbeans, die lichtelijk is doorgeslagen. Het resultaat van zijn gedachtekronkels is een leger aan robots die het voorzien hebben op de voorouders van de LT sterren. Het is aan jou de taak om via een tijdsportaal terug te reizen in de tijd en de robots onschadelijk te maken.
Zoals gezegd richt de game zich op kinderen en dit is terug te zien in de levelopbouw. Je dient namelijk van gebied naar gebied te lopen binnen een level zonder dat er al teveel backtracking bij komt kijken. Doordat het volgende gebied vaak geblokkeerd is door een obstakel dient er eerst een schakel gevonden te worden of een aantal robots uitgeschakeld te zijn voordat je verder kunt. Het is een manier die geoefende gamers niet zal trekken, maar leuk is voor de beginners onder ons. Helaas is er binnen deze levels wel veel mis, zo zijn sprongen (die je vaak moet maken) lastig in te schatten en resulteert dit vaak in de dood. Hoewel ‘de dood’ vaak niets meer inhoudt dan dat je een kort stukje opnieuw moet spelen zijn er meer frustrerende momenten, zo kwam het meerdere keren voor dat ik door een vaste grond heen zakte en onder in het level terecht kwam, alwaar ik niets meer kon doen dan het spel afsluiten en opnieuw beginnen.

Helaas faalt de game niet alleen op deze momenten. Gedurende het spel zul je je regelmatig ergeren een onzichtbare obstakels, een falende camera en rare leveleindes. Het geheel voelt aan alsof de ontwikkelaar de game ineens snel klaar moest hebben en ze hierbij het gehele testproces maar achterwege gelaten hebben.
Op gameplaygebied is er weinig variatie, zelfs wanneer je meerdere karakters onder de knoppen krijgt verandert deze niet. Naast het springen kun je met twee knoppen aanvallen en dit combineren tot combo’s. Het had interessanter geworden als ieder karakter daadwerkelijk andere aanvallen kon uitvoeren, maar helaas is dit tot een uiterst minimum beperkt. Naast de standaard aanvallen zijn er ook diverse wapens verspreid over de game, helaas lijken de ontwikkelaars hun inspiratie hier echter niet in kwijt gekund te hebben, je moet het namelijk doen met de gebruikelijke machinegeweren, shotguns en bokshandschoenen. Aangezien het targetsysteem van de wapens, alsmede de schade die ze aanrichten, bijzonder slecht werkt schakel je echter al snel over op je standaard melee aanvallen.

Naast een singleplayer kent het spel een multiplayer, maar dit lijkt meer een verplichting van Warner Bros. geweest te zijn dan een inspanning van de ontwikkelaar zelf. In de deathmatch optie is vrijwel nooit iemand aanwezig, maar zelfs al had het een drukte van jewelste geweest, dan nog had de ontwikkelaar het zelf om zeep geholpen door het niet kunnen onthouden van persoonlijke opties en het gemis van leaderboards of in-game statistieken. Zelfs de simpelste gegevens als het zien wie er aan de winnende hand is, zijn niet geïntegreerd in het spel. De replaywaarde is hierdoor erg laag.
Wat overblijft is het geluid, maar ook hier kan LT: AA niet imponeren. Toegegeven, de stemmen doen je denken aan de leukere afleveringen op TV en het filmpje bij de credits (waarbij je de karakters hun stemmen voor de game ziet inspreken) zijn zeker het bekijken waard, maar verder voelt het geheel niet af. Saaie achtergrondmuziekjes en terugkerende geluidjes zorgen er eerder voor dat je een muziekje op de achtergrond mee laat draaien. Het is hierdoor jammer dat de game eigenlijk op geen enkel punt indruk weet te maken, terwijl de potentie best aanwezig was. De gameplay is laagdrempelig gehouden en de diverse werelden die je doorkruist zijn leuk vormgegeven, het is om die reden ook jammer dat de ontwikkelaar niet haar schouders er onder heeft gezet om alle fouten uit de game weg te poetsen.
|
|
Beoordeling
Gameplay |
60 |
Sound |
60 |
Graphics |
60 |
Replay |
25 |
Laksheid van de ontwikkelaar zorgt voor een mager rapportcijfer.
|
51 |
|
|
|
07:42 Marvel Universe developer sluit blogs en forums
07:34 Geen LittleBigPlanet demo in 2007
|
Reacties (11) |
|
Pagina:
1
|
|
Orian
op 12-12-2007 om 07:38
[Niv: 67 / Exp: 3361]
|
Dit maakt jullie prijsvraag meteen een stuk minder interessant
|
|
FloriX
op 12-12-2007 om 07:39
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Wanneer gaan jullie een goede games weggeven, lijkt wel of alle games met een score onder de 7 het huis uit moeten....
|
|
Stammetje91
op 12-12-2007 om 08:51
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
No offense hoor, maar ik denk niet dat een site als gamed makkelijk aan first-party games komt om weg te geven.
|
|
Gast (80.126.190.xxx)
op 12-12-2007 om 10:29
|
Owja das waar, deze site is niet commertieel, sorry ! ;)
360floriswii
|
|
Gast (80.126.190.xxx)
op 12-12-2007 om 10:30
|
commercieel, sorry! :X
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 12-12-2007 om 10:33
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
@stammetje91, het is ook dat een first party bedrijf minder reden heeft om titels weg te geven. Microsoft hoeft bijvoorbeeld heus geen extra aandacht aan Mass Effect te schenken door games weg te geven.
|
|
Devilly
op 12-12-2007 om 10:58
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
@ 360FlorisWii: een beetje dankbaarder mag ook wel.
-----------------
Ik vind het in ieder geval leuk dat jullie die prijsvragen houden, al zouden ze van mij wel wat moeilijker mogen...of creatiever o.i.d.  Maar waarschijnlijk spelen de belangen van de bedrijven daarin ook mee, wat dit hoogstwaarschijnlijk niet toestaat?!
Daarbij heb ik hier al een aantal heel leuke prijsvragen met meer dan leuke prijzen voorbij zien komen.
Over de game: too bad, but had to be expected!
|
|
im2
op 12-12-2007 om 12:37
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Is het niet mogelijk om games weg te geven in ruil voor een reclamecampagne op de site?
|
|
david
op 12-12-2007 om 14:13
[Niv: 39 / Exp: 1961]
|
nouja ik vind dat als er een game over bijv een film ofzo komt dat ie dan bijna altijd slecht is.
|
|
Orian
op 12-12-2007 om 14:40
[Niv: 67 / Exp: 3361]
|
Even over mijn post, was niet als commentaar bedoelt hoor, vind die prijsvragen erg leuk, maar gewoon jammer dat het z'n slechte game is  .
im2duvi, lijkt me juist niet fijn in ruil voor reclame, gamed.nl is momenteel vrijwel reclameloos (op die ene onder het bericht na), en dat hou ik het liefst zo
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 12-12-2007 om 14:46
[Niv: 752 / Exp: 37605]
|
Van tevoren weten wij uiteraard ook niet hoe de game zal scoren en uiteraard hebben we liever wekelijks prijsvragen rondom de grootse first-party titels, maar een gegeven paard (mocht je winnen) moet je nog altijd niet in de bek kijken
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|