Super Mario Galaxy is zonder twijfel de beste Mario game in vele jaren, op Gamed werd de game beloond met een 98. Director Yoshiaki Koizumi legt uit waarvan het idee voor Super Mario Galaxy vandaan komt.
- Koizumi heeft eerder als Director gewerkt aan Super Mario Sunshine en Donkey Kong: Jungle Beat.
- Het concept van Galaxy werd bedacht voor de ontwikkeling van Sunshine begon. Het idee van de ronde planeten komt van hem, maar Shigeru Miyamoto vond het origineel geen goed idee. Pas na de eerste tests ging hij akkoord.
- De demonstratie van 128 Mario's die rondliepen op een plat oppervlak moest eigenlijk een demonstratie zijn van 128 Mario's die rondlopen op een ronde wereld. Toen had men echter de kans niet om de ronde wereld uit te werken. Het idee bleef echter bestaan en met Super Mario Galaxy had men eindelijk de kans om het te gebruiken.
- Een groot deel van het concept was bedacht voor Koizumi ooit van de Wii gehoord had. In de eerste planningssessie werd bijvoorbeeld de spinaanval van Mario bedacht. Origineel wilde men je hiervoor een draaibeweging met de analoge stick laten maken. Eens Koizumi de WiiMote zag, wist hij echter dat schudden met de WiiMote veel beter was.
- Het verzamelen en schieten met Star Bits is geïnspireerd door de Fludd uit Super Mario Sunshine. Je kunt op de omgevingen schieten om dingen te veranderen, het is bijna hetzelfde concept.
- Hij is trots op het feit dat hij Galaxy heeft kunnen maken. Hij is ook zeer trots op de coöp in de game. Dit type is redelijk uniek, hij heeft het nog nooit gezien.
- Miyamoto heeft zijn gebruikelijke medewerking aan de game verleend. Dat betekent dat hij eerst een vage opmerking over de game maakt, waarna het team iets nieuw bedenkt en Miyamoto meer commentaar geeft. Miyamoto wordt sterk gerespecteerd binnen Nintendo en hij geeft van tijd tot tijd gedetailleerde uitleg. Als hij iets niet graag heeft, dan verandert Koizumi het onmiddellijk.
- Koizumi heeft enkele ideeën voor zijn volgende game, maar hij moet eerst overleggen met zijn team over deze ideeën.
|