Infinity Ward is een getalenteerde Activision studio die verantwoordelijk is voor Call of Duty, Call of Duty 2 en Call of Duty 4. De nakende release van die laatste zorgt ervoor dat Infinity Ward president Grant Collier zijn mening nog eens laat horen.
- Collier heeft altijd geloofd dat Call of Duty 4 een succes zou worden, maar het uitstel van enkele andere grote FPS is een leuke extra. Iedereen dacht dat de game veel concurrentie zou krijgen, maar dat is niet gebeurd.
- Verschillende developers hebben problemen om titels op tijd af te krijgen, zeker op de PS3. Infinity heeft deze problemen niet omdat ze geen hoofdplatform kiezen in tegenstelling tot andere developers. Sommige ontwikkelaars denken volgens Collier ook dat ze mensen tekort gaan hebben en dat ze liever mensen op de Xbox 360 versie zetten omdat ze daar beter bekend mee zijn. Zij hadden echter geen probleem met de PS3 omdat ze voor elke console een apart team hadden.
- Collier denkt dat Call of Duty 4 de eerste game van de tweede golf next-gen titels is. Wanneer de eerste next-gen games verschenen, was Collier al onder de indruk van het realisme. Hij dacht daarbij dat het niet realistischer kon worden, maar als je naar de huidige games kijkt, dan zie je dat ze veel beter zijn.
- Er zijn nog minstens drie tot vier jaar over in deze generatie.
- Er zouden veel developers in de voetstappen van Infinity kunnen stappen nu ze bewezen hebben dat een open consolebeta ook mogelijk is voor third-parties.
- Op de laagste moeilijkheidsgraad speelt hij Call of Duty 4 in een uur of 4,5 uit. Op Veteran doet hij er echter twintig uur over.
|