Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

GoldenEye: Rogue Agent


Door Mart op 16-10-2004 om 15:52

In 1997 gebeurde er iets bijzonders. Wat gebeurde was zo uniek dat het de wereld van de videogames voorgoed veranderde. GoldenEye 007 lag in de winkels en schokte zowel gamer als gamepers. Voor het eerst kregen de consoles een first person shooter waar zelfs de meest console-sceptische PC-gamers jaloers op konden zijn. Elke James Bond game sindsdien, en zelfs elke FPS kan een vergelijking met deze ongeëvenaarde topper niet meer ontgaan.


Scrotum
Je moet het EA nageven, ze hebben scrotum. Daar waar elke andere developer de vergelijking met GoldenEye 007 zou willen voorkomen doen zij het ondenkbare en proberen het (schijnbaar?) onmogelijke: GoldenEye, de monsterhit uit 1997 krijgt een vervolg.
"Maar," hoor ik jullie denken. "Heeft EA wel 'what it takes' om een vervolg te maken op een van de beste games aller tijden?" Lees deze preview en trek je conclusies.

(Onder)wereld heerschappij
In GE:RA speel je een agent van de Engelse spionage dienst MI6 (dezelfde instantie waar James Bond zijn ding voor doet). Na een roekeloze missie wordt je op een uiterst ondankbare manier MI6 uitgegooid door M. Vervolgens word je door Goldfinger gerekruteerd om hem bij te staan in zijn strijd om het onderwereldmonopoly tegen Dr. No. Bij een eerste gewelddadige aanvaring verlies je echter een oog, dat door Goldfinger vervangen wordt door een goudkleurige prothese. De nick- en petname 'GoldenEye' is snel gevonden.

"You're fired!"
"You're fired!"


Goudoogje
En dan hebben we meteen het belangrijkste element genoemd wat GE:RA anders moet maken dan andere shooters: het gouden oog is namelijk niet alleen om je tronie te sieren. In de game zul je de beschikking krijgen over verschillende Eye-powers. De volgende Eye-powers zijn bevestigd:

Electro shield: Met dit schild zullen kogels en andere projectielen tijdelijk van je afketsen. Niet verbazend is dat deze functie niet in de multiplayer te vinden zal zijn.
Wall sight: Dankzij de E.V.I.L. engine zullen vijanden dekking zoeken achter pilaren en andere ingame-objecten. Vanuit die beschermde positie zullen ze bedenken hoe ze jou zullen aanvallen. Met wall sight kun je echter dwars door het obstakel heenkijken waardoor je zelf de vijand kunt verrassen. Hoever deze functie de gameplay verreikt, valt nog te bezien, de mogelijkheden zijn echter interessant te noemen.
Force: Met force kun je vijanden tijdelijk uitschakelen, of zelfs omver kegelen. Niet erg origineel, maar uiterst functioneel. Of het ook bij de Bond franchise past is twijfelachtig.
Hack: De naam van deze functie zegt het al. Met hack zul je vijandelijke computers kunnen kraken, gesloten deuren kunnen openen etc. In eerdere Bondgames had je hier gadgets voor maar door een gebrek aan een Q-sectie (je werkt immers niet meer bij MI6) is deze functie nu in je oog gestopt.

Een gouden schot, en nog steekt die gast zijn middelvinger op.
Een gouden schot, en nog steekt die gast zijn middelvinger op.


Pagina: 1 | 2 | 3


11:14  Sony medewerker geeft commentaar op release PSP
15:14  Okami TGS2004 Trailer
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Evil Wizzard op 19-10-2004 om 16:24 [Niv: 8 / Exp: 391]
Cewl Game , zou die nog beter zijn dan Goldeneye op de n64 of is het weer 'zo'n verpeste game

Evil Wizzard op 23-10-2004 om 21:19 [Niv: 8 / Exp: 391]
Gruwelijk!

Ness op 25-10-2004 om 08:30 [Niv: 41 / Exp: 2049]
Ik denk niet dat het beter zal worden dan Goldeneye op de N64. Maar ik denk wel dat het een goeie game word (hoop ik tenminste)

R0ckl33 op 25-10-2004 om 11:45 [Niv: 3 / Exp: 168]
goldeneye 64 heb ik nooit leuke game gevonden, perfect dark was beter.

Evil Wizzard op 27-10-2004 om 19:38 [Niv: 8 / Exp: 391]
das waar
hopen dat deze nog beter is

STILIAGA op 28-10-2004 om 14:46 [Niv: 1 / Exp: 71]
dit wordt poep EA kan geen spellen
ze doen er nie eens een maand over
om het spel te maken

STILIAGA op 28-10-2004 om 14:49 [Niv: 1 / Exp: 71]
zulke goeie spellen moeten ze
aan nintendo laten

Gast (62.131.5.xxx) op 10-03-2005 om 14:09
Ik heb GE:RA op de ngc helemaal uitgespeeld en het wordt je alleen moeilijk gemaakt door de grote aantallen vijanden die ze in de laatste lvls op je afsturen ook heb je die wall sight niet echt nodig want gastjes die zich verschuilen komen toch altijd weer op de zelfde plaatsen even kiken om op je te schieten of waar je zit en dan kun jij ze dus gewoon schieten

Gast (82.157.226.xxx) op 07-06-2005 om 18:49
:r |( |( _O_ 8) :9 :P :'( }> *D :D ;) :) ;)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
GoldenEye: Rogue Agent
Type:
Game
Releasedatum:
26-11-2004
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media