Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Preview:

GoldenEye: Rogue Agent


Door Mart op 16-10-2004 om 15:52

In 1997 gebeurde er iets bijzonders. Wat gebeurde was zo uniek dat het de wereld van de videogames voorgoed veranderde. GoldenEye 007 lag in de winkels en schokte zowel gamer als gamepers. Voor het eerst kregen de consoles een first person shooter waar zelfs de meest console-sceptische PC-gamers jaloers op konden zijn. Elke James Bond game sindsdien, en zelfs elke FPS kan een vergelijking met deze ongeëvenaarde topper niet meer ontgaan.


Simon zegt
EA had speciaal voor de persconferentie een van de GE:RA programmeurs, Simon genaamd uit Amerika gevlogen. Simon speelde op een projectiescherm het derde level van de game door. Dit is tevens het eerste level waarin je de beschikking hebt tot de Eye-powers.

Met een 'Godmode'-cheat speelde de goede man het level door. Het was de bedoeling om een medestander in de strijd te ontmoeten, die je de beschikking zou geven over een sniper rifle, en zou informeren over de juiste plek om Dr. No op te wachten. En om te leggen.

Wat meteen opviel was de grote hoeveelheid aan vijanden die klaar staan om zich voor je machinegeweer te gooien. Dit was in GoldenEye 007 ook wel zo, maar toen waren de levels dan ook enorm (zeker voor een game uit die tijd). In Roque Agent lijkt de grootte van de levels wat ingeperkt om plaats te maken voor meer knalwerk. De omgevingen (van wat we gezien hebben vooral indoors) zijn dan ook hierop ingericht. Er zijn genoeg objecten waar jij, maar ook vijanden zich achter kunnen verschuilen. Het lijkt dan ook alsof de makers je uitdagen tot het spelen van dodge-fights. Toch lijken andere dingen (zoals de mogelijkheid tot het nemen van gijzelaars, de wall sight en ook het gebruik van twee wapens tegelijk) uit te nodigen tot andere vormen van gameplay. Op het moment lijken het nog maar gimmicks maar misschien worden deze later verder uitgewerkt.

Gijzelnemen
Gijzelnemen


Gemakzuchtig
Iets anders dat opviel was dat een gedode vijand, nog voor hij op de grond valt, verdwijnt. Terecht werd na de presentatie gevraagd waarom dit het geval was. Volgens Simon valt dit te wijten aan het rating systeem in Europa (lees Duitsland) waardoor videospelletjes al heel snel een 16+ rating krijgen. Dit willen de makers en uitgevers voorkomen zodat ook de jongere Bondfans dit spel kunnen spelen.
Wij van Gamed vermoeden echter dat de ware reden wel eens hardware gebonden zou kunnen zijn. Dit vermoeden wordt bevestigd doordat de GameCube wegens 'Hardware limitations' 2 multiplayermaps minder zal bevatten dan de Xbox en ps2 versie. Hierbij komt de term 'gemakzuchtig' toch wel in ons op.

"Godmode aanzetten is niet gemakzuchtig hoor!"
"Godmode aanzetten is niet gemakzuchtig hoor!"


Pagina: 1 | 2 | 3


11:14  Sony medewerker geeft commentaar op release PSP
15:14  Okami TGS2004 Trailer
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Evil Wizzard op 19-10-2004 om 16:24 [Niv: 8 / Exp: 391]
Cewl Game , zou die nog beter zijn dan Goldeneye op de n64 of is het weer 'zo'n verpeste game

Evil Wizzard op 23-10-2004 om 21:19 [Niv: 8 / Exp: 391]
Gruwelijk!

Ness op 25-10-2004 om 08:30 [Niv: 41 / Exp: 2049]
Ik denk niet dat het beter zal worden dan Goldeneye op de N64. Maar ik denk wel dat het een goeie game word (hoop ik tenminste)

R0ckl33 op 25-10-2004 om 11:45 [Niv: 3 / Exp: 168]
goldeneye 64 heb ik nooit leuke game gevonden, perfect dark was beter.

Evil Wizzard op 27-10-2004 om 19:38 [Niv: 8 / Exp: 391]
das waar
hopen dat deze nog beter is

STILIAGA op 28-10-2004 om 14:46 [Niv: 1 / Exp: 71]
dit wordt poep EA kan geen spellen
ze doen er nie eens een maand over
om het spel te maken

STILIAGA op 28-10-2004 om 14:49 [Niv: 1 / Exp: 71]
zulke goeie spellen moeten ze
aan nintendo laten

Gast (62.131.5.xxx) op 10-03-2005 om 14:09
Ik heb GE:RA op de ngc helemaal uitgespeeld en het wordt je alleen moeilijk gemaakt door de grote aantallen vijanden die ze in de laatste lvls op je afsturen ook heb je die wall sight niet echt nodig want gastjes die zich verschuilen komen toch altijd weer op de zelfde plaatsen even kiken om op je te schieten of waar je zit en dan kun jij ze dus gewoon schieten

Gast (82.157.226.xxx) op 07-06-2005 om 18:49
:r |( |( _O_ 8) :9 :P :'( }> *D :D ;) :) ;)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
GoldenEye: Rogue Agent
Type:
Game
Releasedatum:
26-11-2004
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media