Na Colin McRae Dirt hoeven de rallywagens nog niet de garage in, ook Sega komt namelijk met een rallygame, SEGA Rally genaamd.
IGN keek alvast vooruit naar de game en kwam met de volgende ervaringen thuis:
- De hoofdmode van het spel is de Championship mode, waarbij je steeds meer races unlockt en je opwerkt van een amateur competitie naar de hoofdregionen. Naast deze mode is er ook nog de Quick Race en Time Attack, evenals een multiplayer. De modi zijn opgedeeld in een viertal moeilijkheidsgraden, te weten Amateur, Professional, Expert en Final.
- Het spel draait in grote mate om de juiste hanteerbaarheid van de auto's en de daarbij horende powerslides. Al in het begin zit er een flinke snelheid in het spel, iets wat alleen maar toeneemt naarmate je vordert in de game.
- Sega benadrukte vaak dat de track er anders bij komt te liggen naarmate er meer en vaker auto's overheen gereden hebben, iets wat je ook duidelijk terug ziet in het spel. Hoewel dit een leuk element is verdwijnt het iets naar de achtergrond als je eenmaal speelt, dan zul je voornamelijk letten op je snelheid en het juist aansnijden van bochten.
- Over de AI was IGN nog niet echt te spreken, hier ligt dan ook zeker ruimte voor verbetering.
- Er is grafisch weinig verschil tussen de Xbox 360 en PlayStation 3 versie, enkel op het gebied van handling van je auto voelde de Xbox 360 versie iets beter aan. Het voelt hierbij iets minder hobbelig aan in vergelijking met de PlayStation 3 versie, iets wat volgens IGN prettiger was.
- De PSP versie is apart in ontwikkeling, en deze voelt qua besturing goed aan. De verschillen tussen de handheld en console versie is klein, in de handheld versie dien je bijvoorbeeld één van de drie bandsoorten te kiezen, afhankelijk van de ondergrond.
|