Unreal Tournament is al jaren een grote naam in de wereld van de PC shooters. Unreal Tournament III krijgt echter de kans om ook groot te worden op consolegebied: de game komt in november ook op de PS3 en begin 2008 naar de Xbox 360.
Hoe zit het dan met de drie versies, worden ze gelijk? Epic ontwikkelaar Jeff Morriss zegt van wel: ze zien er hetzelfde uit en ze spelen hetzelfde.
Epic's Vice President Mark Rein weet het nog niet. Men is er nog steeds niet uit hoe de user created maps op Xbox Live gaan komen. Daarbij weet Rein niet of alle standaard maps wel op één DVD gaan passen. Ze zullen alles veel moeten compressen en misschien zelfs minder maps kunnen toelaten.
Wat de gevolgen van deze uitspraken voor de uiteindelijke versies is zal bij release blijken.
[Upd.]
Zoals voorspeld heeft Rein zijn initiële uitspraken wat afgezwakt:
quote: I continue to be disappointed that folks on the internet treat any positive thing we say about one platform as some sort of critique of another platform. We're a multi-platform company folks please come to grips with that. We like the PC. We like the 360. We like the PS3. We like the Macintosh. We like Linux. We will deliver UT3 for all of these platforms and it will rock on every one.
The simple facts state that the optical disc on the PS3 holds more data than the optical disc on the 360. If we exceed size of the 360s optical disc then we'll have to find alternative ways to get the content to 360 users such as making it downloadable.
Ook meldt Rein dat UTIII op zowel de PS3 als de Xbox 360 stevig gebruik zal maken van de harde schijf
|