Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Miyamoto spreekt, wij luisteren


Door Tom_V op 14-08-2007 om 10:03
Bron: Famitsu

Als de breedst glimlachende oosterling aller tijden spreekt, dan loont het al eens de moeite om te luisteren. In een interview met Famitsu liet hij ons van zijn oneindige wijsheid genieten. Ah, Miyamoto-San.

Nintendo heeft met de Nintendo DS en Nintendo Wii duidelijk de kant van het brede publiek gekozen. Vooral de hardcore gamers hebben het daar moeilijk mee. Sommigen maken dan ook luidop de opmerking dat ze nooit nog een walkthrough zullen nodig hebben om een Nintendo game uit te spelen.
Famitsu vroeg hem om een reactie.

quote:
"The fact is, I don’t think there is such a wall between both audiences"


Volgens Miyamoto zijn er inderdaad games die of voor het brede publiek of voor de hardcore gamers ontworpen zijn, maar dit zou volgens hem een uitstervend ras moeten zijn. "De toekomst," zo zegt Miyamoto, "zit hem immers in games die niet moeilijk zijn en bovenal fun betekenen voor iedere groep gamers."

De Nintendo-wijsgeer acht het nutteloos om van een hoge moeilijkheidsgraad de belangrijkste factor in een game te maken. Door een hoge moeilijkheidsgraad of dito leercurve haken immers heel wat mensen af. Eerder moet je als gamer vanaf de eerste seconde plezier aan een spel beleven. "Voor mij is het iets waar ik me altijd op zal focussen," aldus Miyamoto, "een spel moet zelfs wanneer je het maar even probeert voldoening en plezier schenken."


10:16  Wideload gaat voor downloadbare titels
10:01  Twisted Metal krijgt veel extra's
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (213.93.225.xxx) op 14-08-2007 om 10:08
Yeah right, uitstervend ras, gast kijk eens op de vele gamesites :P

Gast (89.220.45.xxx) op 14-08-2007 om 10:48
Dan zal de Wii denk ik mijn laatste Nintendo Console zijn. Er komen voor de Wii nog een aantal games die ik zeker niet wil missen.

Wel jammer dat ze helemaal om zijn maar het zat er wel wat aan te komen.

Gast (82.217.19.xxx) op 14-08-2007 om 10:59
wat zeuren jullie nou nintendo heeft 1 a 2 non games in de maak en daarnaast nog zoveel hardcore games dus ik vind het een beetje onzin al dat gezeik dat nintendo alleen nog maar non games maakt. Degene die dat doen zijn juist de thirdparty developpers die met al die party troep komen

Paul_jambers op 14-08-2007 om 11:09 [Niv: 68 / Exp: 3394]
"De toekomst," zo zegt Miyamoto, "zit hem immers in games die niet moeilijk zijn en bovenal fun betekenen voor iedere groep gamers."

als dat zo is moet ik echt een andere hobby gaan zoeken

Gast (217.122.199.xxx) op 14-08-2007 om 11:14
Oké, op het laatste heeft hij wel een klein beetje teleur, helaas kan ik niet van mijn Nintendo-fangehalte af... Ik zou het graag willen :|

MaartenL (Redacteur) op 14-08-2007 om 11:40 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Hardcore gamers? Verdwijnen?

I'm staying for keeps...

Dan maak maar zoveel easy-as-cake games maar verwacht dan ook maar niet dat wij je console serieus gaan nemen. De enigste reden dat ik geen Wii heb is het gebrek aan 'echte' games en ik zal zeker de enige ook niet zijn...

Miyamoto, de "echte" gamer dat hij is, bedoelde zeker dat er meer WINST zit in de algemene groep dan voor Hardcore gamers?

Gast (193.191.3.xxx) op 14-08-2007 om 13:30
Geef mij maar een game met hard modus, heb geen zin om door games door te wandelen in 5 uur.
Het is juist meer fun om iets zeer moeilijkst te kunnen bereiken of te verslaan.

Sophires op 14-08-2007 om 13:59 [Niv: 17 / Exp: 865]
Miyamoto is niet wat hij geweest is, hij vind Wii-fit nu leuk. Hij spreekt echter vooral over de Japanse markt, deze omhelsen non-games en games als Zelda verkopen er niet geweldig. Er komen echter zat hardcore games aan voor de Wii. Ik wacht nog rustig op Fire Emblem

mercy0001 op 14-08-2007 om 15:38 [Niv: 157 / Exp: 7862]
/ ik hoor je niet / dat is belachelijk

Gast (83.82.104.xxx) op 14-08-2007 om 16:47
Ze maken nog steeds hardcore games hoor ik weet niet waar dit op slaat maaar, hardcore games komen er zker.

Master Killer op 14-08-2007 om 18:26 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Nintendo gaat helemaal de verkeerde kant op.

Cain op 14-08-2007 om 20:51 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Ik snap niet waarom ze niet gewoon meerdere moeilijkheidsgraden implementeren. Wat is er gebeurd met het goede easy, normal, hard systeem.
Aan de andere kant, veel games gaan online dus dan ligt de moeilijkheidsgraad aan jezelf en je tegen- en/of medespelers.

Uchiha_Shadow op 14-08-2007 om 23:36 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik ben het 100% met hem eens. Er blijven heus wel games die moeilijk zijn en uitdagend zijn, maar de fun factor staat voorop. 50 keer dezelfde sectie spelen in een spel is ook niet alles. Een game als Twilight Princess is ook meer dan lang genoeg om zonder dood te gaan toch nog lang genoeg te vinden. Ik vind een hoge moeilijkheidsgraad juist een nogal neppe manier om de lifespan te verlengen.

Kom maar op met Wii Fit.

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 14-08-2007 om 23:37

Master Killer op 15-08-2007 om 00:02 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Moet moeilijkheidsgraad hoef je de lifespan niet te verlengen.
Met moeilijkheid verschillen zoals easy normal hard insaine. Heb je voor ieder wat wils. Een groter publiek. Die luie casual gamers pakken maar easy of very easy. Maar ik heb geen zin om een game te spelen waarbij ik in bijvoorbeeld een shooter speel en gewoon heel het spel door zou kunnen rennen zonder terug te schieten/dekking te nemen en gewoon tot het eind to te rennen. V

De noobs/ casual gamers spelen lekke op very easy uit en de mensen zoals ik spelen het op normal/hard/insaine. Iedereen happy. Die Miyamoto zegt gewoon dingen die zijn bedrijf de richting voor geeft.

Kurosaki01 op 15-08-2007 om 00:53 [Niv: 154 / Exp: 7711]
hoe moeilijker een game hoe beter een game dan zette ze er maar een hogere leeftijd grens neer

Gewijzigd door Kurosaki01 op 15-08-2007 om 00:53

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.