Nieuws: [E3] Fable 2 combat en sterf info
Door Rene Groen op 12-07-2007 om 16:52
|
Bron: 1Up
|
Omdat Microsoft zich tijdens haar persconferentie vooral op het jaar 2007 richtte was Fable 2 een afwezige, deze komt immers pas volgend jaar op de markt.
Fable 2 speelt zich 500 jaar na het origineel af en de game is op de E3 vooral aanwezig om meer van de combat te laten zien en de consequenties die daaruit volgen. Molyneux geeft aan dat het zijn doel is om de demo door zoveel mogelijk mensen te laten spelen, en hierbij heeft hij een belangrijk punt: de simpelheid van de actie. Het moet voor iedereen mogelijk zijn om het spel op te pakken en te spelen.
Een game als Fable bestaat voor zo'n zestig procent uit combat, het is dus iets dat goed in elkaar moet zitten. Echter, als het voor iedereen te spelen moet zijn, is het ook van groot belang dat deze actie simpel te besturen is, alles gaat dus via één knop. Volgens Molyneux moet het niet zo zijn dat je simpelweg aan het button bashen bent op deze knop, het is een elegante combinatie van de X-knop en de linker analoge stick. Door op X te drukken doe je een simpele actie, door dit tijdig met de analoge stick te doen kun je meer complexe aanvallen uitvoeren. De X-knop is er tevens om te blocken, dit doe je door de knop ingedrukt te houden. Ook de omgeving speelt een rol in de actie, zo kun je bijvoorbeeld delen van de omgeving vernielen en deze betrekken in het gevecht.
Molyneux, de man van de grootse plannen, heeft ook voor Fable 2 nog een groots idee. Hij kwam op dit idee door de film Casino Royale te kijken, hij zag namelijk dat de held (James Bond) nooit sterft. Ook als ontwikkelaar heb je te maken met de dood voor je karakter, en hij bedacht dan ook een systeem hiervoor, er moeten namelijk consequenties zijn als je 'dood' gaat. Nee, je zult niet echt sterven, maar waarschijnlijk komt er een systeem waarbij je goud of ervaringspunten zult verliezen. Terwijl je op de grond ligt kan het voorkomen dat ze nog steeds op je in slaan, iets waar je weer littekens aan over kunt houden, littekens die permanent aanwezig zullen blijven. Hoe langer je op de grond blijft liggen, en hoe langer het dus duurt voordat je overeind komt, hoe meer de moed deze held in de schoenen kan zakken. Dit element is niet alleen merkbaar in het gevecht dat hierna door zal gaan, maar ook in de reacties van andere mensen die je tegen zult komen.
Hoewel de graphics nog ver van af zijn zal het spel pas volgend jaar op de markt komen.
|
|
|
|
17:08 [E3] Warhammer getoond op handheld
16:51 [E3] Conan screenshots
|
Reacties (9) |
|
Pagina:
1
|
|
im2
op 12-07-2007 om 17:07
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Die consequenties moeten ook niet té groot zijn, het moet leuk blijven natuurlijk
|
|
Tom_V
op 12-07-2007 om 17:26
[Niv: 45 / Exp: 2263]
|
Tot mijn grote spijt vind ik Molyneux hier toch de mist ingaan. Hij had het een paar maand terug mysterieus over een speciaal dood-systeem... maar zo speciaal vind ik dit toch niet.
Littekens had je in de eerste Fable trouwens ook.
Maar goed, het is nog wat te vroeg om conclusies te trekken.
|
|
FreeMad
op 12-07-2007 om 18:12
[Niv: 23 / Exp: 1164]
|
je hebt gelijk tarantine. ik had gehoopt op als je dood gaat dood bent en als je kinderen krijgt die het gaan overnemen en helemaal opnieuw moeten beginnen,
|
|
link0007
op 12-07-2007 om 19:03
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
inderdaad, in de eerste fable vond ik het toch ook aardig irritant dat ik na een tijdje met een enorm litteken rondliep
Maar ik vind inderdaad dat het thema dood bij de meeste spellen verre van compleet is.
|
|
Nelus
op 12-07-2007 om 21:50
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Doh, nou hey, wat een speciaal dood systeem. Grapjurk
|
|
mercy0001
op 12-07-2007 om 22:32
[Niv: 157 / Exp: 7862]
|
mooi zo
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 13-07-2007 om 13:21
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Damn had ook iets anders verwacht...
Nu heb je dus, als ik het goed begrijp, als je sterft een pak littekens bij, goud & xp kwijt?
Wow... Leuk... Dat ze er deze keer dan ook maar een mogelijkheid bijdoen om die littekens eens weg te halen.
Ben wel benieuwd naar hoe je de omgeving erbij kan betrekken. Misschien simpel weg een tafel kapot slaan en een tafelpoot gebruiken als knots?
Achja we zullen wel zien
|
|
Gast (80.100.164.xxx)
op 29-07-2007 om 18:39
|
Het is best wel speciaal, eigenlijk een stuk realistischer.
|
|
Gast (80.100.164.xxx)
op 30-07-2007 om 17:13
|
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|