Hoewel Capcom vroeger vooral games maakten die gericht waren op de Japanse markt hebben ze de laatste tijd ook steeds meer populariteit gekregen in het westen. Games als Dead Rising en Lost Planet deden het zo goed dat de ontwikkelaar uit wil gaan breiden.
CEO Kanzo Tsujimoto geeft aan dat het bedrijf kijkt naar overnames of samenwerkingen om de groei van Capcom te realiseren. De CEO geeft aan dat de groei vooral aan de andere kant van de oceaan sterk is en ze willen hun aandeel in deze markt dan ook groot houden.
Zoals gezegd deden vooral Lost Planet en Dead Rising het erg goed, beide games werden meer dan een miljoen keer verkocht en negentig procent van deze verkopen was buiten Japan. Onlangs kocht Capcom het mobiele gamebedrijf Cosmic Infinity al en sloten ze een samenwerking met Dwango Group om een online game portal te realiseren.
Samenwerking of overname van bedrijven binnen Japan is iets dat Capcom op dit moment niet nastreeft. Tsujimoto legt uit dat bedrijven binnen Japan niet de content geven die in het westen populair is.
Het doel van Capcom is om jaarlijks een stabiele groei te realiseren van tien procent.
|