Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Jade Raymond over Assassin's Creed


Door Rene Groen op 14-06-2007 om 15:22
Bron: Eurogamer

Tijdens het Ubidays event in Frankrijk was iedereen verrast. Niet zozeer om wat er getoond werd (uitzonderingen daargelaten), maar meer om wat er niet getoond werd.

Daar waar iedereen een speelbare demo van Assassin's Creed verwachtte, daar moesten we het doen met een trailer. Toch blijven de verwachtingen rondom de titel hoog, en dus was het de hoogste tijd om weer wat vragen aan Jade Raymond te stellen.

- Raymond verteld dat de trailer tijdens het Ubidays event niet alleen maar oude dingen liet zien, maar dat het een inzicht gaf in de steden Damascus, Jerusalem en Acre. Een nieuw live demonstratie staat ons te wachten voor midden juni tijdens de E3, alwaar een Assassin's Creed-only event is. Een dergelijk event zal ook in Europa verschijnen op een later tijdstip.

- Creative Director Patrice Désilets liet eerder weten dat de wereld in Assassin's Creed een illusie is. Hoewel Raymond hier niet direct op in wil gaan zegt ze wel dat er meer is dan je in eerste instantie ziet. Er zijn al de nodige hints geweest, sterker nog, als we het nodige onderzoek zouden doen en goed kijken naar de getoonde elementen, dat we dan alle puzzelstukjes al in elkaar kunnen leggen. Binnen de komende maanden zal er nog meer onthuld worden over het verhaal.

- Assassin's Creed moet gezien worden als een geheel nieuwe franchise waarin ze een verandering zochten ten opzichte van de bestaande Ubisoft games. Ze bekijken het als groots opgezet plan, waarbij we ook kunnen denken aan een boek, een handheld game, een film en zelfs een sequel als het spel goed verkoopt. We moeten het spel dan ook zien als een nieuwe game, apart van andere Ubisoft games.

- Hoewel het team van Splinter Cell: Conviction ook in Montreal werkt is de engine van Assassin's Creed geheel nieuw, terwijl Splinter Cell nog steeds gebaseerd is op de Splinter Cell engine. De teams van beide games wisselen dan ook geen technologie uit. Ook één van de punten die op het eerste gezicht veel overeenkomsten kent, te weten het bewegen in grote mensenmassa's, is daadwerkelijk anders. Daar waar Splinter Cell vooral rondom het 'fugitive' aspect werkt in kleine gebieden, daar draait Assassin's Creed om veel grotere dingen en mensenmassa's.

- In het team zitten enkele modules ingebouwd die de moeilijkheid bepalen. Als speler kun je ervoor kiezen om deze wel of niet te gebruiken. Een voorbeeld is om ervoor te kiezen om als een 'badass' te vechten en je adrenaline flink op te voeren. Op dee manier vecht je je door groepen bewakers heen en beleef je het spel anders als dat je rustig te werk gaat. Een andere optie is om mensen je te laten helpen, iets wat het spel makkelijker maakt, maar tegelijktijd een andere tactiek vereist. Een ander voorbeeld is het helpen van mensen. Stel dat je een monnik helpt, dan kan deze door vertellen dat 'de Assassin' hem geholpen heeft, en dit verschaft je weer toegang tot plaatsen waar je anders niet kon komen.

Nog niet genoeg voorbeelden? Goed, doen we er gewoon nog één. Stel dat je een vrouw bevrijd als je ziet dat ze in de problemen zit, dan kan haar man bewakers misleiden die naar je op zoek zijn. We kunnen dit zien als een Need for Speed element; blokkades worden opgeworpen waardoor je een voorsprong krijgt. Tegelijkertijd kan het echter natuurlijk ook voor komen dat mensen tegen je werken.

- Raymond denkt dat gamen een vorm van kunst en entertainment is. Ontwikkelaars moeten hun games niet altijd vergelijken met films, maar ook kijken naar de eigen interactieve kant die je in een spel kunt stoppen.

- Veel games maken gebruik van Hollywood sterren om stemmen in te spreken in een game. Toch heeft Raymond hier haar twijfels bij, je ziet deze ster immers niet en dit is dan ook anders dan in een film. Het is belangrijker om een goede stem te krijgen voor een personage dan een bekende stem. Beter is het dan ook om het budget te besteden aan de kwaliteit van de gameplay of de algehele kwaliteit van het geluid dan die ene dure voice actor.

- Raymond benoemde de 'leap of faith', een duiksprong van een hoge locatie, al tot haar favoriete move in de game. Toch is niet alleen leuk om te doen, maar ook daadwerkelijk nuttig als je achterna gezeten wordt. Het is een manier om aan de aandacht van je achtervolgers te ontkomen en op deze manier voordeel te halen uit je vluchtpoging.


15:29  Canadese verkoopcijfers mei
15:12  Een nieuwe chart uit Japan
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (82.172.119.xxx) op 14-06-2007 om 16:28
Dit wordt zo'n vet spel , heerlijk gwn. 't Verhaal , zijmissies , verschillende "stijlen" om 't spel uit te spelen. Dit wordt een toppertje. Een grafisch met en sterk verhaal en goede gameplay soort toppertje. 't Spel waar mensen van houden.

Greets de Spartaan

im2 op 14-06-2007 om 17:04 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Een nieuw live demonstratie staat ons te wachten voor midden juni tijdens de E3

Was het maar zo, alleen is het in juli

Uchiha_Shadow op 14-06-2007 om 17:07 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Jade (L)

... euh, anyway, dit spel lijkt me vet =)

Gast (86.87.11.xxx) op 14-06-2007 om 17:09
Dit spel wordt gwoon te erg, ik heb btw ook al ergens gelezuh dat het spel NIET in september komt maar in november |(

Zuigertje op 14-06-2007 om 17:54 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Is er al een bevestiging van de release date?

Gast (86.87.11.xxx) op 14-06-2007 om 17:59
@Zuigertje: ze hadduh gezegt ergens in november, maar een exacte datum hebben ze nog nie.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed
Type:
Game
Releasedatum:
11-04-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media