De strijd tussen goed en kwaad is een thema dat we in veel games zien, maar Molyneux beloofde ons dat we dit nooit zo goed uitgewerkt zouden zien als in Fable. Het resultaat viel echter wat tegen.
Door de grootse uitspraken van de man kon de game niets anders dan tegenvallen, en hoewel het een goede game was wist het nooit de status te behalen die Molyneux ons had voorgeschoteld. Met Fable 2 krijgt hij een herkansing, en met de toevoeging van een hond moeten we nog meer in het verhaal betrokken worden. Ontwikkelstudio Lionhead Studios heeft aangegeven dat het spel in 2008 in de Amerikaanse schappen moet liggen.
nou ik zie geen enkele verbetering ten opzichte van games zoals Oblivion, die begin 2006 zijn uitgekomen. Dus na 2 jaar zitten we nog steeds op hetzelfde niveau...
Gast (84.87.109.xxx)
op 25-05-2007 om 11:39
ik vind het wel vet, he eerste gast je moet niet vergeten dat oblivion de beste rpg ooit is ( in mijn boek anyway)
Tom_V
op 25-05-2007 om 12:19
[Niv: 45 / Exp: 2263]
Twee puntjes
1) Wie in deze fase het spel in een head-to-head met Oblivion plaatst is goed gek. We hebben nog niks gezien waaruit we kunnen concluderen dat het slechter/beter dan Oblivion gaat worden. De beelden die we zagen kwamen - zo stond het er in koeien van letters - uit een "Early 3D Engine Test".
2) "You have no control over the dog," zo werd tot vervelens toe herhaald. Je kunt de hond dus niet gaan besturen om aan te vallen of wat verkenning 300m verderop te doen. Tot zover de theorie dat je als hond hulp kunt gaan halen wanneer je personage stervende is.
Zuigertje
op 25-05-2007 om 13:57
[Niv: 118 / Exp: 5884]
@ tarantino:
je hebt blijkbaar het andere filmpnje niet gezien. Daarin wordt uitgelegd wat de rol van de hond is. Ze hebben de radarmap weggehaald die er wel in fable 1 was. De hond neemt die taak over. En zo zijn er nog een aantal andere dingen.
Tom_V
op 25-05-2007 om 14:37
[Niv: 45 / Exp: 2263]
Even Molyneux quoten:
"You know, what we could have done is given you this dog and made him controlable by you, allow you to send him to places, get him to wait, let you press a button so he could attack... that would have been the easy thing to do. But no, we've been brave about it: we give you no control over the dog; I don't press a button when I go out with my dog, I just go out with the dog and the dog does his thing."
Dat de hond als radar gaat fungeren werd al aangegeven, maar jij zult er dus geen controle over hebben..."we give you no control over the dog"
marino
op 25-05-2007 om 15:57
[Niv: 90 / Exp: 4520]
wat ik denk is dat je de camera achter de hond kan zetten als hij gaat zoeken naar vijanden en dat is kut. wat me ook lomp lijkt is als de hond telkens vijanden aan gaat vallen terwijl je wegrent.
Zuigertje
op 25-05-2007 om 16:02
[Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Tarantino:
Als ik het goed begrijp vind je dat een minpunt?
Dat je je hond niet kunt besturen?
We weten trouwens nog maar vrij weinig hoe het werkt.
Kben er wel enthousiast over en benieuwd hoe dit aspect van de game uitpakt.
Gast (87.195.33.xxx)
op 25-05-2007 om 16:37
Wie wil er nou een hond die de hele tijd met je meeloopt :/
Ik vind het maar een krom idee...
Tom_V
op 25-05-2007 om 16:43
[Niv: 45 / Exp: 2263]
@Zuigertje
Nee hoor. Ik pikte dat er uit omdat het iets nieuws voor me was. Net zoals jij, dacht ik dat die hond bestuurbaar zou zijn. Hoeft niets negatiefs te zijn, maar Molyneux legde er wel de nadruk op.
VHsBack
op 25-05-2007 om 19:30
[Niv: 26 / Exp: 1323]
Gast (87.195.33.xxx)
ik ben helemaal met je eens. En ik wil niets liever dan een gewone minimap.
Gast (213.148.228.xxx)
ik vind het nu al beter dan oblivion
Bowerstone ziet er vet uit vergeleken met het eerste deel
Gast (84.198.131.xxx)
op 26-05-2007 om 01:42
eerst zien dan geloven!
Gast (80.100.164.xxx)
op 29-07-2007 om 16:58
Lionhead Rulez _O_
Gast (84.83.154.xxx)
op 09-10-2007 om 17:44
ej lulle er is gezecht dat dt nog lang niet is wat het gaat worde. Peter Molyneuxzei dat et uiteindelijk wel een "triljoen' keer beter wordt