Nieuws: Splinter Cell: Conviction info
Door Roderick op 19-05-2007 om 14:44
|
Bron: IGN
|
Na vier Splinter Cell delen besloot Ubisoft dat het echt anders moest. Deeltje vier sloeg al een beetje een andere weg in, maar uiteindelijk bleek het principe hetzelfde.
In Splinter Cell: Conviction wordt dit anders. Geen donkere omgevingen meer om in te sluipen, maar volledig verlichte omgevingen. Dat vereist een flinke verandering in de gameplay aanpak. Ubisoft Montreal heeft de opdracht gekregen dit waar te maken.
Uit een IGN playtest leren we het volgende:
Belangrijk bij deze veranderingen zijn de mensen op de straat. Deze groepen mensen zijn niet willekeurig geplaatst en bedoeld als pure schermopvulling maar krijgen een belangrijke rol. Alle mensen op straat hebben een eigen AI en reageren op verschillende manier op uiteenlopende gebeurtenissen. Ook heeft het team achter de game ervoor gezorgd dat er een echt crowd gevoel komt, zo heeft men bijvoorbeeld 3000 verschillende conversaties opgenomen om het gevoel van herhaling te voorkomen. Ook zijn de groepen mensen zich bewust van je aanwezigheid en zullen daar verschillend op reageren.
quote: In previous Splinter Cells, your goal as a player was not to disturb the AI so you could slip by unnoticed, in Conviction, you HAVE to disturb them if you want to avoid their attention, so more than likely, you'll be creating chaos and mayhem to reach your goals,
In het getoonde level liepen zo'n 250 mensen en 30 vijanden. De mensen uit de groep van 250 werden gebruikt om de missie op te lossen, maar kunnen ook een obstakel worden als ze zien wat je hebt gedaan. Op dat moment kunnen ze je verklikken en is het zaak om juist ver van de ooggetuigen weg te komen.
Splinter Cell: Conviction is momenteel een flink moeilijke game. Echter, fouten maken hoeft nu geen reden meer te zijn om maar meteen de missie opnieuw te doen.
Sam Fisher heeft zoiets als Focus Vision. Omdat Sam een getrainde militair is zal hij niet in paniek raken in moeilijke of chaotische situaties zoals het publiek dat doet. Focus Vision houdt in dat Sam extra goed ziet waar de vijanden naartoe gegaan zijn op het moment dat chaos uitbreekt.
quote: Our core game play and AI systems are so robust and deep,we can basically let the player off the leash and allow them to explore game play opportunities. They can create insane levels of chaos and panic, and the systems will follow without a sweat.
Het level, dat zich afspeelde in Washington, had verschillende manieren om het doel te benaderen. Bijvoorbeeld vanuit rustige of juist drukke plaatsen of gebouwen waardoor Sam kan lopen.
quote: We want the levels to look, on the surface, as living, complex environments; then, as a player will progress through the game, he'll begin to analyze his environment differently: "Maybe if I blend with this crowd here, I can walk past this cop unnoticed, then push this guy hanging out outside the café to draw out the security guard inside, lure him behind the building and ambush him there."
De game maakt gebruik van per pixel Ambient Occlusion, wat inhoudt dat schaduw of lichtinval per pixel dynamisch wordt berekend om een realistisch gebruik van licht en schaduw weer te geven. Ook kent de lichtinval verschillende bronnen, waardoor schaduwen in alle richtingen kunnen vallen. Ook kent de game indirect lighting, wat betekent dat lichtinval niet alleen van directe lichtbronnen als lampen komt, maar ook van bijvoorbeeld spiegels kan komen die licht reflecteren. Deze lichttechnieken worden echter niet gebruikt voor stealth gameplay maar om een indrukwekkende grafische stijl af te leveren.
|
|
|
|
14:47 Harry Potter in nieuwe trailer
14:30 Nieuwe hardware charts Canada
|
Reacties (13) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (83.116.251.xxx)
op 19-05-2007 om 15:21
|
wow...sprakeloos...als het waar is... maar toch :| 3000 conversaties wow ...
|
|
Gast (82.92.66.xxx)
op 19-05-2007 om 15:23
|
klinkt veel belovend
|
|
Gast (86.87.11.xxx)
op 19-05-2007 om 15:57
|
lijkt kwa gameplay een beetje op Assassin's Creed.
|
|
Gast (83.101.2.xxx)
op 19-05-2007 om 16:03
|
Denk ook meer en meer aan Assasin's Creed. En geef mij dat dan toch maar....
|
|
Seagull5
op 19-05-2007 om 17:14
[Niv: 24 / Exp: 1203]
|
Lijkt op dat ene level uit Hitman Blood Money.
|
|
Roderick
op 19-05-2007 om 17:32
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Heerlijk dit, ben enorm hyped geworden door de info over deze game. Samen met Assassins Creed en BiA: HH dé ubi toppers.
Wel moet ik zeggen dat ze ook de besturng van sam wat moeten aanpassen. Daar is nog niks over bekend, maartoch. Nu het niet meer sluipen in t donker is mag t allemaal best wat vlotter
|
|
im2
op 19-05-2007 om 21:23
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Ik ben blij dat ze een nieuwe weg inslaan, het klinkt heel veelbelovend
|
|
Sn34ky
op 19-05-2007 om 23:26
[Niv: 29 / Exp: 1464]
|
Ik vind de game in het algemeen al als Hitman klinken. Ik kijk er naar uit
|
|
Gast (84.196.61.xxx)
op 19-05-2007 om 23:44
|
Indd ziet ervet uit, maar nu moet ik het zien als ik het zelf speel, want in de vorige was er ook veel beloofd en uiteindelijk vond ik het gewoon weer neerkomen op de ouwe getrouwe splinter cell.
|
|
Gast (84.105.15.xxx)
op 20-05-2007 om 03:03
|
komt hij dit jaar nog uit ik hoop het zo
|
|
Gast (77.161.67.xxx)
op 20-05-2007 om 14:32
|
Deze staat op m'n lijstje!
|
|
Gast (83.118.11.xxx)
op 23-05-2007 om 15:21
|
kan dit me zijn 2e
|
|
Gast (83.118.11.xxx)
op 23-05-2007 om 15:23
|
:X :r |( |(
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|