Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

Microsoft vraagt Nintendo en Sony XNA te gebruiken


Door Joni Philips op 10-06-2004 om 17:57

Microsoft is de grootste concurrent van Sony en Nintendo maar vandaag zei een Microsoft medewerker wel iets interessants voor Nintendo en Sony.

Op een persconferentie in London vroeg Microsoft medewerker Peter Moore dat Nintendo en Sony ook zouden gebruik maken van het XNA model. Bedoelt hij daarmee Microsoft's eigen XNA model of een soortgelijk model dat Nintendo en Sony dan maar zelf moeten maken.

XNA is een systeem dat ontwikkelen zou makkelijker moeten maken. Volgens hem kan XNA niet alleen voor de Xbox en Windows gebruikt worden maar ook voor andere apparaten.

Microsoft hoopt dat de games wat creatiever zullen worden door het ontwikkelen te vereenvoudigen. Nu gaat 80% van het budget voor games meestal naar techniek en maar 20% naar creativiteit. Bij de volgende generatie zou dit kunnen oplopen tot 90%. Met XNA zouden de ontwikkelaars meer tijd kunnen steken in het leuk maken van spellen in plaats van ze te laten werken.

De XNA technologie zal het ook mogelijk maken om sneller een speelbare versie te hebben waardoor ontwikkelaars sneller kunnen beslissen welke games hun tijd waard zijn en welke niet. Ze willen ook dat er meer nieuwe 'Intellectual properties' komen in plaats van meer sport en filmgames te maken.

Op het einde van zijn toespraak loofde hij ook de EyeToy van Sony voor zijn originaliteit.


17:57  Enkele Famitsu cijfers
17:55  Splinter Cell: Pandora Tomorrow screens
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Satoru.Iwata op 10-06-2004 om 21:05 [Niv: 2 / Exp: 104]
hopelijk gaat nintendo hierop akkoord....

Sebastiaan van Wijk op 10-06-2004 om 21:33 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Dat was ook mijn eerste reactie, omdat het de portkwaliteit ten goede komt. En het zorgt voor makkelijk ontwikkelen (lage kosten).

Nadelen zijn echter dat MS hier waarschijnlijk geld voor gaat ontvangen én dat ze weer meer macht krijgen in nóg een onderdeel van je huiskamer

Daarnaast (het belangrijkst voor de gamer) zorgt het ervoor dat de gameswereld meer uniform wordt en daarmee minder spannend; er blijft minder keus over...

Niet onverdeeld positief dus, bij nader inzien.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.