Elk jaar werd in Los Angeles een groots evenement georganiseerd waar tienduizenden perslui en gamers op af kwamen. Op dit event toonde meer dan 400 bedrijven hun games en elk jaar kwamen er grote aankondigingen. Na de editie van vorig jaar besloot men echter dat de E3 niet meer door zou gaan en vervangen werd door kleinere events.
Dit is een beslissing die Alex Seropian alleen maar kan toejuichen. Seropian werkte lange tijd bij Bungie (Halo, Myth, Marathon, Oni) en richtte nadien Wideload Games (Stubbs the Zombie) op. Hij vond E3 wel opwindend als je iets kunt nieuw kunt aankondigen of iets voor de eerste keer kunt tonen aan de pers. Het voorstellen van je titel op de E3 is echter een grote aanslag op je budget. Het vraagt veel tijd en geld om iets samen te stellen voor de beurs. Dit had volgens hem geen nut voor de developers zelf. Eigenlijk was het gewoon de bedoeling voor de publishers om te kijken wie het meeste lawaai kan maken. Het zei niets over hoe goed een game was en het had geen positief effect op de verkoopscijfers.
|