Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Geen schademodel in Gran Turismo 5


Door Joni Philips op 22-04-2007 om 00:10
Bron: PS3 Fanboy

Polyphony Digital is zeker succesvol met de Gran Turismo serie, dat valt niet te betwijfelen. Van alle Gran Turismo games samen werden er in tien jaar 44 miljoen exemplaren verkocht. Het is dan niet voor niets dat Sony blij is dat er reeds een nieuwe Gran Turismo in de maak is voor de PlayStation 3.

Gran Turismo 5 zal waarschijnlijk geen schademodel hebben blijkt uit een forumdiscussie met een lid van het Gran Turismo team. Polyphony Digital is nog niet klaar om een realistisch en authentiek schademodel te bouwen, het is namelijk extreem moeilijk. Het is zeer, zeer, zeer hard werk. Het is evenveel werk als een game op zich maken. Polyphony zou namelijk niet tevreden zijn met wat andere ontwikkelaars leveren, die vereenvoudigen hun schademodel. Om het team tevreden te stellen zou elke kleine deuk realistisch moeten worden weergegeven.
    "You know how [anal] we are when making our games... we would want to simulate every single dent differently."


10:07  Eerste XF screens Wild Arms
00:09  Heartland was reactie op oorlog in Irak
 Reacties (31)
 Pagina: 1 | 2
Gast (86.82.114.xxx) op 22-04-2007 om 00:39
Wat een knullig excuus. Wie wil er nou liever helemaal geen schade dan schade wat niet über "anal" en realistisch is.
dat slaat echt nergens op.

Ikzelf kan prima leven zonder schademodel in GT5, boeit me persoonlijk niet zo heel erg, maar dat neemt niet weg dat het een enorm flauw excuus is! :r

Tecnomic NL op 22-04-2007 om 01:18 [Niv: 164 / Exp: 8218]
En toch wat ik liever op een officieel persbericht van PD.

Cain op 22-04-2007 om 01:53 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Volgens mij ligt het eerder aan het feit dat auto merken liever niet willen dat hun auto's gekreukeld in games voorkomen.

Gast (84.194.251.xxx) op 22-04-2007 om 02:06
Is het niet vreemd dat iemand van Pholyphony dit via PM aan een of andere onbekende gozer zegt?

Gast (213.84.172.xxx) op 22-04-2007 om 07:59
jezus, eerst nog wel had ik een jaar geleden gelezen ofzo.

ja ik koop hem niet meer, zeker nog steeds dat gare slip geluid (wat nep) en geen schade model.. tja kan ik net zo goed nog even gt4 uit de kast plukken. |(

Cubic X op 22-04-2007 om 08:18 [Niv: 203 / Exp: 10171]
Jammer, maar toch verwacht. Net wat Cain zegt willen automerken inderdaad niet dat hun auto's kapot kunnen, voor raceauto's is dat anders en daarom kent een F1 of DTM wel schade. Toch blijft het jammer

im2 op 22-04-2007 om 08:55 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het is evenveel werk als een game op zich maken.

Dat geloof ik niet

BigT op 22-04-2007 om 09:03 [Niv: 14 / Exp: 724]
1 auto maken duurt nu al enorm lang, om dan ook nog een schademodel voor elke auto afzonderlijk te doen ..., liever gt5 met veel content dan 10 autos met schademodel

Gewijzigd door BigT op 22-04-2007 om 09:04

sega gaga op 22-04-2007 om 09:20 [Niv: 9 / Exp: 437]
Een realistisch schademodel zoals Polyphony Digital het wil laten de autoconstructeurs niet toe.Gran Turismo 5 zal weeral niets meer zijn dan een graphics update met een online ranking en misschien een online race mode die eigen lijk al in GT4 moest zitten

Gran Turismo 5 was de game waar ik een PS3 zou kopen, maar op graphics update nummer 5 zit ik echt niet te wachten.


Hier een stukje van Che over Licensing in Forza Motorsport 2

Licensing of course.

No flipping, burning, crushing the A/B pillars, drivers through windows, dismemberment, losing tires, blah blah, the list goes on.

Manufacturers run a business selling cars. Why would they want to give you permission to destroy their IP and make their products look bad?

Seriously, it was a lot of work getting damage across the board for all cars. The amount of effort and content coordination was mind boggling for 300+ cars. Think about it -- for every car in the game, we had to send back to the manufacturer detailed screenshots showing all possible damage effects to every car, and then had to then look at all these shots and then give us approvals on whether it's good enough to go into the game. Often times, they wanted things changed.


Roderick op 22-04-2007 om 09:34 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Tja, FM2 en GT slaan 2 verschillende wegen in. Ben het zowel met Tecnomic als Sega gaga eens: Eerst een persbericht en grafische update nummer 5 is t imho niet waard. GT4 was ook al geen topper.

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2007 om 09:35 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@Sega gaga, en dan gebruikt Forza 2 nog maar een zeer licht schademodel.

sega gaga op 22-04-2007 om 09:55 [Niv: 9 / Exp: 437]
@Joni Philips
Het is idd een zeer licht schademodel maar liever een licht schademodel helemaal niets.

Gast (62.194.93.xxx) op 22-04-2007 om 09:57
gaat nergens over, bv. DTM heeft ook een klasse uitgewerkt schademodel

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2007 om 09:58 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Bwah, dat zou ik niet zeggen, als ik hard tegen een andere wagen smash dan wil ik wel wat meer zien dan een miniem deukje. Ofwel alles, ofwel niets is imho beter. ANders lijkt het zo van, we tried, maar no dice.

Roderick op 22-04-2007 om 10:12 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Totaaal niet mee eens. Kijk maar eens goed naar de schade in FM2, er gaat een boel stuk. Daarnaast gaat er ook intern een hele boel naar de kloten. Geen schade is vreselijk lame.

Gast (83.85.242.xxx) op 22-04-2007 om 10:16
who gives a shit about cardamage anyway! ik dus niet, als je eenmaal goed gaat rijden dan raak je toch niets en dan is al dat werk voor niets geweest...ik heb het nooit gemist.
sterker nog, ik heb altijd het gevoel gehad dat ik juist door het ontbreken van het schademodel veel meer bezig was met racen, dan bijvoorbeeld kijken naar replays van de autoschade enzo.

Motorstorm daarintegen had wel minder geweest zonder schade!

Joker op 22-04-2007 om 11:47 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Ach, die schade kost enorm veel tijd moeite, en wat we ervoor krijgen is niet onmisbaar. Als ze met die tijd de game op andere vlakken veel beter kunnen maken, waarom niet..

Weazel op 22-04-2007 om 11:59 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Toch slapjes

Nelus op 22-04-2007 om 13:02 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik ben ook van mening dat alles dan veels te lang zou duren. Zoals Big T al zegt, beter veel auto's dan 10 auto's met schademodel. Waarschijnlijk hebben ze dan ook nog die licenties van die auto's waarvan de merken inderdaad niet willen dat hun auto er niet verkneukeld uitziet. Maar ja, ik koop GT5 sowieso niet Dus het kan mij eigenlijk niks schelen. Als je echte schade wilt (niet per se uberrealistisch) dan moet je Flatout spelen, das gaaf!

Zuigertje op 22-04-2007 om 13:31 [Niv: 118 / Exp: 5884]
"beter veel auto's zonder schademodel dan 10 auto's met schademodel"

Err... wat d8 je van veel auto's maar dan MET schademodel?

Er is altijd een middenweg. Altijd. Excuses gaan altijd uit van de extremen, erg lame.

Nelus op 22-04-2007 om 14:16 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja maar als je dus veeel auto's wilt MET schademodel, dan duurt het nog 5 jaar voordat hij uitkomt en dan gaat iedereen weer Polyphony uitkotsen om de wachttijd. Dus dat is GEEEN optie

Gast (83.101.15.xxx) op 22-04-2007 om 14:50
Het is wel grappige dat jullie niet eerst eens vijf minuten nadenken voor jullie iets posten.

1> Sinds wanneer is een board een betrouwbare bron ?
2> Wat hebben developers van Polyphony (Japanners) te zoeken op een USA board
3> Developers hebben een NDA waar ze zich aan moeten houden. Waarom zou een developer publiekelijk gaan en dan for fuck saken op een officiëel playstation board waar alle ip's gelogged worden ?
4> Denkt er in godsnaam niemand eens na voor men iets post of kopiëren al die ps3 sites er gewoon maar lustig op los ?

im2 op 22-04-2007 om 16:09 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Tja, als de car manufacturers schade niet erg zouden vinden dan had Burnout ook lincensiewagens gehad.

Gast (82.173.115.xxx) op 22-04-2007 om 17:36
Ze hoeven toch geen ultra-ultra realistisch schademodel, het gaat in het gamingwereldje toch om illusie's opwekken. In Burnout zijn de crashes toch ook subliem, en dat is nog niet eens next-gen, en ook niet 110% realistisch. Ik vind dat ze dan maar een -in hun ogen- halfbakken schademodel ala Burnout moeten integreren totdat GT6 hun echte geliefde model krijgt. Ik wordt niet goed van die smoesjes van PD.

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2007 om 18:07 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@Gast (83.101.15.xxx): Ontwikkelteams bestaan uit mensen met meerdere nationaliteiten en mensen die Engels kennen. Een deel van een ontwikkelteam krijgt ook de opdracht om af en toe eens op de officiële fora te komen. Bij Epic bijvoorbeeld posten CliffyB en Mark Rein zelf op hun fora. Daarnaast is het een forumlid waar zijn titel duidelijk vermeldt dat hij lid is van het Polyphony team. Waarom zou hij die titel krijgen als men bij SCEA niet wist dat het een ontwikkelaar was. Meer specifiek heeft hij zelfs de rol om informatie over GT te verspreiden, zoals over de nieuwe GT HD.

Gewijzigd door Joni Philips op 22-04-2007 om 18:08

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gran Turismo 5
Type:
Game
Releasedatum:
24-11-2010
Ontwikkelaar:
Polyphony Digital
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media