Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Geen schademodel in Gran Turismo 5


Door Joni Philips op 22-04-2007 om 00:10
Bron: PS3 Fanboy

Polyphony Digital is zeker succesvol met de Gran Turismo serie, dat valt niet te betwijfelen. Van alle Gran Turismo games samen werden er in tien jaar 44 miljoen exemplaren verkocht. Het is dan niet voor niets dat Sony blij is dat er reeds een nieuwe Gran Turismo in de maak is voor de PlayStation 3.

Gran Turismo 5 zal waarschijnlijk geen schademodel hebben blijkt uit een forumdiscussie met een lid van het Gran Turismo team. Polyphony Digital is nog niet klaar om een realistisch en authentiek schademodel te bouwen, het is namelijk extreem moeilijk. Het is zeer, zeer, zeer hard werk. Het is evenveel werk als een game op zich maken. Polyphony zou namelijk niet tevreden zijn met wat andere ontwikkelaars leveren, die vereenvoudigen hun schademodel. Om het team tevreden te stellen zou elke kleine deuk realistisch moeten worden weergegeven.
    "You know how [anal] we are when making our games... we would want to simulate every single dent differently."


10:07  Eerste XF screens Wild Arms
00:09  Heartland was reactie op oorlog in Irak
 Reacties (31)
 Pagina: 1 | 2
Zuigertje op 22-04-2007 om 19:17 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nelus:

Ja daar ga je weer. Weer uit gaan van de extremen.
Gewoon ietjes minder auto's maar dan wel met schademoddelen. Dus dan moet je niet meteen denken aan maar 10 auto's.

En maak van 5 jaar maar 3 jaar.

Berserk op 23-04-2007 om 07:29 [Niv: 148 / Exp: 7420]
Is dat nu zo erg dat er geen schademodel is? het is een racegame geen arcade crash game zoals Burnout. Als je je wilt amuseren met mooie crashes dan moet je Burnout kopen, als je wilt racen met honderden mooie gedetailleerde wagens en die nog eens gelicenseerd zijn koop dan Gran Turismo.

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-04-2007 om 07:58 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
De schade in Burnout is ook niet realistisch eh, toch niet in de games die ik in de serie gespeeld heb: het is ofwel geen schade, ofwel crash.

LUPUS op 23-04-2007 om 13:28 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Schademodellen vormden een jaar of vier geleden de logische volgende stap in de racespellen, maar ik kan ze missen als kiespijn. Ik zie auto's het liefst in hun mooiste vorm. Glanzend en heel.

Daarom zie ik het ontbreken als schademodel in GT5 ook niet als een probleem. Ik zie liever dat ze investeren in een nog groter aantal auto's en hoop vooral dat ze nu de kunstmatige intelligentie eens flink onder handen nemen. Dat is veel belangrijker voor de speelbaarheid van een spel dan veelal optische schade.

MaartenL (Redacteur) op 23-04-2007 om 16:40 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"Ik zie auto's het liefst in hun mooiste vorm. Glanzend en heel."

Dat heb ik ook, maar als je je game aanprijst als dé realistische race-game eruit dan is schade er een onderdeel van.

Bij Forza Motorsport hebben ze toch ook zo'n 300+ auto (zeggen ze) en daar hebben ze wel de moeite gedaan om een overeenkomst te krijgen met de fabrikant om een schademodel geimplementeerd te krijgen. Ookal is die wat lichter afgesteld als de realiteit, het zal sowieso een impact hebben op het rijgedrag van je voertuig.

Nu ja, ik lig er niet wakker van. Racegames boeien me niet echt en al zeker GT niet meer. Na deeltje 3 had ik het wel gehad.

Gast (86.82.114.xxx) op 23-04-2007 om 23:43
Men moet ophouden met die flauwe excuses. Als je een game maakt en dat de ultieme race simulator noemt, kan je het gewoon niet maken om geen schademodel te hebben (ook al is het niet super realistisch). Zeker als de concurrentie dit wel heeft.

Simpel als.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gran Turismo 5
Type:
Game
Releasedatum:
24-11-2010
Ontwikkelaar:
Polyphony Digital
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media