In Shivering Isles is een bug opgedoken die het spelen van de game na een bepaalde tijd onmogelijk maakt. Dit is gemeld voor zowel de PC als Xbox 360 versie.
De bug heeft te maken met de manier waarop Shivering Isles omgaat met objecten. In de game is een bepaald bereik van identificatie nummers toegekend om objecten te indentificeren (object id's). Door een fout in de scripts die de guards van Greenmote Silo en The Dukes Quarters wordt dit door de game aanzien als een endless loop. Daardoor wordt het voorziene bereik voor objecten zeer snel opgevuld. Aangezien er geen object id meer is zal een nieuw item dan gewoon verdwijnen uit het spel. Hoelang het duurt voor alle object id's zijn opgebruikt hangt af van het aantal fps dat de game draait.
Bethesda is al op de hoogte gebracht van deze bug maar heeft tot nu toe niet gereageerd. De mod community heeft ondertussen al een oplossing voor de PC versie uitgebracht. Voor de Xbox 360 is tot nu toe geen oplossing voorhanden.
Een fix voor de PC versie kun je op onderstaande sites vinden:
Tes Source
Rapidshare
De fix zorgt ervoor dat de guards niet meer patrouilleren waardoor het probleem wordt opgelost. Als Bethesda een officiële patch zou uitbrengen kan deze fix snel terug verwijderd worden.
|