Review: Def Jam: Icon
Door Rene Groen op 26-03-2007 om 13:43
|
Bron: Gamed
|
Aangezien ik vele uren had gestoken in Def Jam: Fight for New York was ik de aangewezen persoon om Def Jam: Icon eens stevig aan de tand te voelen. De game die me werd voorgeschoteld kent echter nogal wat verschillen in vergelijking met zijn voorganger, in de review lees je of dit positief uit pakt.
Grafisch is het spel indrukwekkend te noemen. Ondanks dat ik de omgevingen nog steeds wat beperkt vond qua aantal (er zijn er acht in totaal) zijn ze allen zeer verzorgd en vol met elementen die, al dan niet door een scratchbeweging, tot ontploffing gebracht kunnen worden. Bij zo’n ontploffing spatten de scherven en splinters realistisch door het beeld en duik je zelf even opzij om niet geraakt te worden. Ook de karakters zelf zijn zeer gedetailleerd en realistisch, waarbij namen als Redman, Ludacrisis en The Game tot in detail overgezet zijn in het spel. Tot de tatoeages aan toe is iedereen te herkennen, ervan uitgaande dat je nu weet over wie ik het heb. Hoe goed deze elementen ook zijn, wederom heeft EA Chicago vergeten om alles net wat beter af te werken. Het spel laat je, net als in voorgaande delen, bij een juwelier shoppen om je karakter wat op te leuken. Tijdens een gevecht zul je deze gouden kettingen ook zien, alleen lijden deze nogal een eigen leven. Niet alleen steken ze dwars door kleding heen, tevens blijven ze in de lucht zweven en vibreren op het moment dat jij op de grond ligt. Een ander puntje wat extra aandacht verdiend had, zijn de laatste momenten van de vechtwedstrijd. Op een bepaald punt schakelt het spel over naar een donkere visuele stijl om aan te geven dat het gevecht bijna afgelopen is, het probleem is echter dat het gevecht hierbij wat lastiger te volgen is.

Bekende namen in een spel zijn leuk, nog leuker is het als ze ook een inhoudelijke bijdrage leveren aan dit spel. Gelukkig is dit laatste het geval bij Def Jam: Icon, vrijwel alle artiesten hebben namelijk een nummertje in de indrukwekkende soundtrack, een geluid dat perfect past bij het spel zelf. Ook de stemmen van de mannen zijn zeer overtuigend, met sterke voice-acting brengen ze het leuke verhaal nog meer tot leven. In totaal kent het spel 29 nummers van namen als Fat Joe, Sean Paul en Nas. Afgezien van het geluid zijn ook de geluidseffecten indrukwekkend te noemen. Hoewel ze soms wat overheersend zijn, is er niets lekkerder dan je tegenstander eerst tegen een stapel boxen aan te smijten, en deze vervolgens tot ontploffing te brengen. Het geluid is hiermee zeker het positiefste punt in het spel.
Nadat je het hoofdverhaal doorlopen hebt, iets waar je waarschijnlijk een uurtje of tien mee bezig bent (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad kan dit korter of langer zijn), zal Xbox Live de game nog enige tijd verlengen. De servers van Electronic Arts zorgen ervoor dat ik geen enkele keer met lag te maken heb gehad, en aangezien de statistieken ook nog eens keurig bijgehouden worden is het zeker geen straf om hier vele potjes te knokken. Ook de achievements spelen hier handig op in, door beloningen te geven voor een winning streak van 5 matches en het winnen van 50, 100 en 200 ranked matches.

Zoals eerder aangegeven is Def Jam: Icon niet de game die je moet halen omdat je Def Jam: Fight for New York (of één van de andere delen) zo tof vond. Inhoudelijk is er veel veranderd, zowel bij het vechten als bij andere zaken, waarbij sommige mensen deze verandering waarschijnlijk te ver af vinden staan van waar het spel altijd voor stond. In het spel is ook duidelijk te merken dat we te maken hebben met een eerste aanpassing, zo zijn er nog aspecten die zeker niet perfect zijn, maar het geheel geeft wel een verdieping in de serie die ik zeker kon waarderen. Naast het vechten zul je ook doordachte keuzes moeten maken. Hoeveel budget besteed ik aan die nieuwe single van mijn artiest? Stop ik weer duizenden dollars in m’n vriendin? Betaal ik het geld om één van mijn artiesten uit de bak te krijgen? Het zorgt ervoor dat je meer bij het spel en de verhaallijn betrokken bent en dat het spel niet alleen maar neerkomt op vechten. Dit is maar goed ook, want het vechtsysteem zelf is helaas niet perfect, waarbij de ontwikkelstudio vergeten is om alle elementen even goed uit te werken. Het geheel zorgt ervoor dat Def Jam: Icon een leuke game is om een week te spelen, maar daarna al snel in de kast zal blijven liggen.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
70 |
Sound |
92 |
Graphics |
80 |
Replay |
65 |
Veel aanpassingen zorgen niet voor een pefecte game.
|
77 |
|
|
|
14:23 Geen Dead Rising of Lost Planet op de Wii / PS3
13:34 "Ninja Gaiden Sigma kent geen concurrentie"
|
Reacties (15) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (85.191.1.xxx)
op 26-03-2007 om 15:23
|
die heb ik :D
|
|
Gast (83.117.18.xxx)
op 26-03-2007 om 16:02
|
ik vond het niks aan ik hat um binne een half uur uit ge speelt en het fecht traag :'(
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 26-03-2007 om 16:08
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Het spel laat zich, op de makkelijkste stand, in een uur of zeven uitspelen. Dat je het binnen een half uur had uitgespeeld is dan ook onzin.
|
|
Gast (84.29.135.xxx)
op 26-03-2007 om 17:33
|
wil niet lullig zijn maar heb er geen 7 uur over gedaan 4 a 5 uur hoogstens en dan heb ik het over build a label mode
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 26-03-2007 om 17:40
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Ik had het over mijn eigen spelen, waarbij ik rustig de tijd heb genomen om alles op m'n telefoon te checken, keuzes te maken bij de liedjes, kleding kopen, etc. Vier uur lijkt me meer een haastklus.
|
|
Tecnomic NL
op 26-03-2007 om 18:28
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Heb me prima weten te vermaken met de vorige delen, maar de gebrekkige controls en het ontbreken(?) van een lifebar zijn voor mij de redenen om dit deel te skippen. Misschien dat ik 'm ooit nog uit de budgetbakken graai.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 26-03-2007 om 18:30
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
De lifebar kun je aan zetten bij de opties.
|
|
Tecnomic NL
op 26-03-2007 om 19:27
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Oh kijk dat is dan wel weer beter. Maar neemt niet weg dat ik het spel voorlopig nog mooi in de winkels laat liggen.
|
|
Weazel
op 27-03-2007 om 09:41
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
Snif, vaarwel Def Jam...het ga je goed
|
|
Gast (82.75.120.xxx)
op 27-03-2007 om 15:56
|
DJ pech
|
|
Gast (84.198.133.xxx)
op 27-03-2007 om 18:25
|
@ gast bovenaan je loop een blauwtje man .al is de leugen nog zo snel de waarhied achterhaald hem wel.
rene tof dat je hem eens op zen plaats zet.
BTW het is een vechtgame en daar ga je rap door de storymode. hier gaat het om fun en dat is het voor mij.voor men part zou 8.2 ook op zen plaats zijn !
|
|
Hugo
op 28-03-2007 om 21:16
[Niv: 6 / Exp: 316]
|
Toch teleurstellend. Ik wilde een fighter kopen voor mijn 360 aangezien ik die nog niet had, maar ik ben mede dankzij deze review en een paar engelse toch maar voor het inmiddels al een jaar oude DOA 4 gegaan (heel vet spel). Ik denk dat ik daar slimmer aan gedaan heb.
|
|
kaneda
op 01-04-2007 om 20:31
[Niv: 6 / Exp: 317]
|
ik vind de game wel vet
|
|
Weazel
op 02-04-2007 om 13:24
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
Als de game vet is dan moet je hem schoonmaken
Ik baal er wel van, na deel 1&2 denk ik geen deel 3
|
|
kaneda
op 02-04-2007 om 15:03
[Niv: 6 / Exp: 317]
|
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|