Nieuws: Molyneux praat uitgebreid over Fable 2
Door Rene Groen op 29-09-2006 om 00:11
|
Bron: 1Up
|
Molyneux is een bekende in de game industrie, maar niet alleen vanwege zijn prestaties in de game zelf. Aankondigingen voor games moet hij vaak terugnemen omdat het simpelweg niet te realiseren was. Brengt Fable 2 wel dategene wat hij ons beloofd?
Tijdens de X06 konden we helaas niets nieuws zien van Fable 2, wel konden we er meer over horen. Molyneux praat ons even bij over de game, en wij hebben alles even op een rijtje gezet:
- Lionhead heeft ten doel om dingen te maken die andere mensen niet maken. Het is een team dat zeer ambitieus is en mensen wil verassen, hier stonden ze al langer voor bekend, en dat doel willen ze weer bereiken.
- Voor Fable beloofde Molyneux dat als je een zaadje zou planten, deze na verloop van tijd zou uitgroeien tot een boom. Helaas was dit niet realiseerbaar voor Fable, in Fable 2 gaan we dit echter wel zien.
- In Fable 2 kan een kleine nederzetting in tien jaar uitgroeien tot een grootse stad. Echter, als jij in de beginperiode de nederzetting uitmoord zal deze stad er ook nooit komen, wat overblijft is dan een bos. Deze gameplay feature noemt hij "dynamic regions."
- Op aanvraag van vele fans kun je in Fable 2 zowel als mannelijk of vrouwelijk karakter door het leven.
- De hero quests zoals we die kennen uit Fable doe je al van kinds af aan, maar later gaan er ook andere gevoelens spelen, zoals de gevoelens voor het andere geslacht. Als deze gevoelens wederzijds zijn kan dit uitdraaien op seks, iets wat je zowel veilig als onveilig kunt doen. Het gevolg van onveilige seks mag duidelijk zijn, je kunt namelijk een kind krijgen. Mocht je de vrouw spelen dan zal je buik ook groeien in de maanden die volgen (en nee, er komt geen minigame waaruit de baby geboren zal worden). De geboorte van het kind is volgens Molyneux een magisch moment, en hierbij geeft hij ook een voorbeeld: stel dat jij een bepaalde tijd weg bent en na verloop van tijd terug komt, dan zal je kind naar je toe komen rennen om je te begroeten. Het maakt hierbij niet uit of je een goed of slecht pad bewandelt.
- Geld is zeer belangrijk in Fable 2, je hebt het immers nodig om wapens te kopen, evenals een huis om in te wonen. Wanneer je een huis bezit wordt er ook de nodige content vrijgegeven.
- Een nieuw aspect in de serie is het "constrained combat" systeem, wat het spel realistischer moet maken dan zijn voorganger. In Fable kon je rondzwaaien met je wapens zonder iets te raken, in Fable 2 is dit niet langer mogelijk. Als je dit keer met een zwaard in het rond zwaait binnen een kleine ruimte zul je dan ook merken dat het niet effectief is.
- Een ontbrekende feature van Fable 2 is nog geheim, iets wat Molyneux al eerder zei. Volgens de beste man is het een feature waar iedereen over zal gaan praten, maar dat zijn uitspraken die hij al eerder gedaan heeft en achteraf niet waar kon maken. Als laatste volgt hij nog toe dat de game weleens getoond kan worden in maart, tot die tijd moeten we dus raden waar hij op doelt.
|
|
|
|
09:26 Nieuwe Saints Row content op Xbox Live
00:11 Microsoft Zune krijgt Amerikaanse datum en prijs
|
Reacties (26) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
link0007
op 30-09-2006 om 20:32
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
dynamic regions... word moeilijk, heel moeilijk om goed te doen, maar als ze eenmaal een goede AI hebben, is het iig haalbaar
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|