Dit jaar vieren we allemaal de twintigste verjaardag van de Konami's Castlevania serie en dat was de uitgelezen kans voor Koji Igarashi om wat meer informatie vrij te geven over de serie en zijn toekomstplannen aan 1Up.
Over Portrait of Ruin: Omdat het de twintigste verjaardag is van de serie, ligt de focus in deze game op wat de serie groot heeft gemaakt: het vechten met de zweep.
Over next-gen Castlevania: Voorlopig is Igarashi aan het kijken naar de verschillende consoles, maar de markt is te ingewikkeld om nu al beslissingen te nemen. Aangezien alleen hij producer is in het Castlevania team, kan hij zijn aandacht niet verdelen en moet hij de best mogelijke keuzes maken. Die keuze kan mogelijk een 2D versie worden, maar hij vreest dat ze niet genoeg geld zouden verdienen met een 2D game op de nieuwe generatie consoles. Hij wil liever nieuwe mensen aantrekken naar de serie dan een 2D game maken voor de fans. Hij vreest ook dat de serie zou uitsterven als de 2D versie faalt, maar hij heeft wel plannen om iedereen gelukkig te maken.
Over Symphony of the Night: Hij hoopt dat veel mensen van deze Castlevania zullen genieten en zo kennismaken met de serie. Hij weet niet of deze game ook op de PlayStation 3 en de Wii zal komen, de port wordt namelijk verzorgd door de Amerikaanse tak van Konami en hij weet niets over hun plannen. Als het aan hem lag, zouden Symphony of the Night en alle andere, oude Castlevania games op de drie platforms komen.
Over de film: Hij mag niets over de film zeggen van Konami. Hij weet enkel dat de film vooruitgaat en hij is benieuwd naar het resultaat. Eén ding wist hij wel, de persoon achter de muziek van de serie is nog niet benaderd door Paul Anderson, producer van de film.
Over de PSP: De PSP is een interessant systeem met een mooi, groot scherm en als de fans het willen, zal Igarashi een PSP game maken. Ook een downloadbare versie van Symphony of the Night behoort tot de mogelijkheden. Igarashi wil ook voor meer platforms gaan ontwikkelen en de PSP is één van de systemen waarvoor hij wil werken.
Over de Wii: De Wii lijkt perfect voor de game, maar hij zou niet graag hebben dat de gamer de WiiMote vijf minuten lang rondzwaait als een zweep om een beetje plezier te maken en daarna de game aan de kant legt. Hij wil dat de mensen zich inleven in de game en minstens een uur aan een stuk spelen. Daarom zou de bewegingssensor enkel op speciale momenten gebruikt worden.
|