Nieuws: Porten van Xbox 360 naar PS3 moeilijk?
Door Joni Philips op 17-06-2006 om 00:06
|
Bron: CVG
|
Ports zijn één van de kwalen die de game-industrie momenteel rijk is. Games worden goedkoop en snel van het ene naar het andere platform overgezet wordt, maar in weinig gevallen wordt de port even goed of beter dan het origineel.
Als we Matt Lee, een programmeur bij de Game Technology Group van Microsoft, mogen geloven, zal het porten van Xbox 360 naar PlayStation 3 een moeilijke opgave worden. Zo beschikt de Xbox 360 over drie CPUs met elke gelijke toegang tot het systeem, terwijl de SPEs van de PS3 afhankelijk zijn van de kern. Hij liet ook nog even weten dat het Xbox 360 opzet beter is dan dat van de PlayStation 3.
Ook omgekeerd zou het porten problematisch worden dan, maar dat liet de Microsoft medewerker toevallig buiten beschouwing. Natuurlijk wacht iedereen op een onafhankelijke developer die de portproblemen kan bevestigen of ontkrachten.
|
|
|
|
00:06 Loco Roco haalt 9 in OPM2
00:06 Metalen slak met snelle trailer
|
Reacties (17) |
|
Pagina:
1
|
|
Roderick
op 17-06-2006 om 00:16
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Dan steken ze maar wat extra moeite in het porten. Over het krachtverschil tussen X360 en PS3 lijkt de discussie ook maar niet op te houden.
|
|
Gast (80.56.244.xxx)
op 17-06-2006 om 00:29
|
de cell is net iets krachtiger dan de 3 processoren in de xbox 360. uitleindelijk is de xbox360 toch sneller.
|
|
Gast (62.194.112.xxx)
op 17-06-2006 om 01:41
|
ga bewijzen zoeken jij ''uiteindelijk is de xbox360 toch sneller'' GA GA
|
|
Gast (213.17.5.xxx)
op 17-06-2006 om 02:32
|
jij gast 80.56.244 ik heb nog nooit ergen gehoord of gelezen op het internet dat de 360 sneller is dan de ps3.
als je het mij kon bewijzen waar je die onzin nou eigenlijk vandaan haalt geloof ik je misschien..;)
|
|
reaperke
op 17-06-2006 om 03:29
[Niv: 15 / Exp: 731]
|
Het omgekeerde kan je ook nergens onafhankelijk gaan bewijzen, de verschillen gaan gewoon niet echt groot zijn volgens mij, wat best logisch is, de verschillen gaan moeten gemaakt worden met de onlinediensten, aangeboden features en exclusieve games.
Ik heb ooit is gelezen dat het zo zou moeten zijn, de ps3 heeft iets of wat meer processorkracht maar de GPU van de 360 zou dan weer iets beter moeten zijn dan die van de PS3
|
|
clavix
op 17-06-2006 om 04:15
[Niv: 5 / Exp: 256]
|
Ps3 heeft meer rekenkracht en de xbox 360 meer bandbreedte verschil is best klein, wij zullen er niet zo veel van merken.
|
|
Gast (84.197.107.xxx)
op 17-06-2006 om 08:13
|
de bandbreedte is een gigantisch verschil
|
|
Gast (84.82.108.xxx)
op 17-06-2006 om 08:41
|
geen verschil het gaat om de games!
|
|
Gast (84.192.211.xxx)
op 17-06-2006 om 09:26
|
de bandbreedte is een miniem verschil
|
|
Gast (84.196.133.xxx)
op 17-06-2006 om 14:07
|
brandbreedte is echt een gigantisch verschil nl. 256G/p tot 30gb/P
|
|
Gast (82.168.58.xxx)
op 17-06-2006 om 14:09
|
shit dat deze discussie nog steeds doorgaat we kunnen pas cker zijn van de ps3 als we m zelf kunnen checken en gamen. Een miniem verschil tussen de consoles? hoe weten ze nou wat die 2 consoles allemaal kunne als de 1 nog niet eens uit is en de ander in zijn 1e levensjaar zit
we hebben nog niks gezien de wreedste current gen titels kwamen ook bijna allemaal aan t eind van current gen
dus ik denk dat we pas verschil tussen ps3 en 360 gaan zien als developers de hardware op en top doorhebben. Totdan dicuseerse!!
|
|
Gast (82.168.58.xxx)
op 17-06-2006 om 14:10
|
discuseerse!!!
|
|
cubegirl
op 17-06-2006 om 16:29
[Niv: 31 / Exp: 1537]
|
wel grappig,als het zo moeilijk is,waarom zijn 7 op de 10 games dan multiplatform?
much ado about nothing
|
|
Gast (62.165.102.xxx)
op 18-06-2006 om 21:54
|
Als het porten moeilijk gaat, komen er meer unieke games voor de PS3;) Dus zo slecht vind ik het niet;)
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 18-06-2006 om 22:02
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
cubegirl, dat is een verschil eh. Porten is een heel ander vak, multiplatformgames offeren het volledig gebruik maken van de hardware op voor gelijkaardige games, terwijl ports, als ze te goed gebruik maken van een console, problemen zullen geven.
|
|
Nelus
op 18-06-2006 om 23:25
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
@Gast boven joni
Wat als de unieke games voor de PS3 minder leuk zijn? (MGS4 daarbuiten gesloten natuurlijk)
Ik vind zelf dat de kwaliteit van de PS3 gewoon beter is dan die van de Xbox 360. Niet veel beter maar wel beter. Gewoon een blu-ray drive, nieuwe processor technologie en grafische technologie. Ik denk dat we het verschil over 3 jaar zien  ...tegen die tijd heb ik genoeg geld voor beide consoles dus ik zit zowieso goed hehe
|
|
Gast (84.25.228.xxx)
op 13-07-2006 om 21:29
|
nou, volgens mij is de 360 wel wat sneller:
1) de read-speed van de optische drive, de blu-ray heeft 2x, de 360 12x
2) de cell heeft geen l2 cache... plus alle SPEs werken apart, dus los van elkaar... vandaar dat het moeilijk porten en ontwikkelen is, misschien over een jaar snappen de devs het wel
3) de 360 kan dubbel zoveel (!!!) driehoeken per seconde op het beeld persen... werkt een stuk sneller dus
4) uit de specs blijkt dat de cell waardeloos is met zun snelheid, aangezien alleen de core snel schrijft, de rest schrijft op 16mb/s... niet egt veel dus, oftewel waardeloos
een paar nadelen:
1) de PS3 kan vermoedelijk dubbel zoveel teraflops per seconde uitpersen...
2) wanneer de devs eindelijk door hebben hoe ze de cell moeten misbruiken, zal het spel mooie beelden kunnen renderen
en btw: voordat de ps2 uitkwam, zei sony ook dat ze toy story qualiteit konden hebben... leek meer op een stapel blokjes maarja... misschien een zwaar gecompreseerde (is dat een nederlands woord? kben niet egt goed in NL :P) versie ervan, zodat ie op een floppy paste :P
en voor de mensen die unieke games willen: liever een cool spel voor alle platforms, dan een dom spel voor een platform of niet dan? tis niet alsof het je goed doet om een uniek spel te hebben...
en nieuwe technologie is slecht, laat de pc wereld het eerst testen... de x86 technologie is tenminste flawless...
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|