Op dit moment geeft Iwata een speech bij de Game Developer's Conference. We hopen uiteraard op veel nieuwe informatie, en we houden jullie op de hoogte.
Wij zullen dit nieuwsbericht dan ook blijven updaten met de nieuwste informatie vanuit de speech. Keer dus regelmatig terug voor de nieuwste updates.

Update om 19.37
Op het podium zijn enkele Nintendo DS development kits en staan drie overhead schermen. De speech zelf is nog niet gestart.
Update om 19.40
Door een fout in de video en het geluid wordt er een vertraging van de presentatie verwacht.
Update om 19.44
Per ongeluk was de presentatie al voor een groot deel te zien. Hieruit konden we opmaken dat de nadruk op de Nintendo DS gelegd zal worden.
Update om 19.47
Iwata is op het podium gekomen, de presentatie begint.
Update om 19.54
Iwata deelt een sneer uit naar Sony. Hij zegt dat de PlayStation 2 maar liefst 21 maanden nodig had om aan de zes miljoen exemplaren te komen, terwijl de GBA dit in 20 maanden deed en de NDS in 14.
Update om 19.57 - Brain Training games
Iwata haalt de Brain Training games aan. Volgens hem is deze game software een goede manier om het brein te stimuleren. Hij geeft aan dat ze gebruik hebben gemaakt van scanners die de patronen van de hersenen bij de tester af las terwijl deze aan het spelen was. De verkopende partijen hebben aangegeven dat het eigenlijk niet eens een spel is.

Bill Trinnen (woordvoerder van Nintendo of America) komt op het podium en laat hierbij de verschillende gameplay opties zien die de titel te bieden heeft. Hij voegt hieraan toe dat de Amerikaanse versie van Brain Training samen zal gaan met Sudoku, en dat de content random voorbij komt. Hierdoor kun je niet antwoorden onthouden en hoge scores halen.
Trinnen nodigt Geoff Keighly (hoofd GDC) en Will Wright (bekend van The Sims en Spore) op het podium uit. Ze doen gezamenlijk een demo van het spel, welke Trinnen weet te winnen.
Update om 20.17 - Iwata
Iwata neemt de microfoon weer ter hand en zegt dat de Brain Training games een groot succes zijn. Hij vergelijkt het met het succes van Nintendogs. De enige manier om mensen zover te krijgen dat ze games kopen is om ze ook te laten gamen. Mensen moeten aangemoedigd worden om games te delen met vrienden en familie.
Iwata verteld dat Nintendo een andere benadering heeft gezocht voor dingen. Zo hebben ze op online gebied opnieuw dingen uitgevonden met het WiFi netwerk, waarbhij hij Animal Crossing en Mario Kart als succesvolle titels aan haalt. Nintendo wil een steeds grotere groep aanspreken en haalt hierbij nogmaals het succes van het WiFi netwerk aan.
Nintendo wil alle gamers aanspreken, want verschillende games zorgen voor verschillende dingen. Zo houden sommige ervan om tegen vreemdelingen te spelen, terwijl anderen enkel met vrienden willen gamen. In slechts 18 weeks had Nintendo al 1 miljoen unieke gebruikers op het WiFi netwerk.
Bill Trinnen komt wederom het podium op en samen met Iwata speelt hij een potje Metroid Prime Hunters over het WiFi netwerk. Het potje is vanaf vier grote schermen voor de zaal te volgen.
Update om 20.30 - Zelda op je Nintend DS
Iwata komt wederom op het podium. Hij verteld dat er nog één avontuur voor ons is vandaag! Het is ... <tromgeroffel> ... ZELDA VOOR DE NINTENDO DS! Het spel zal cel-shaded zijn en gebruikt het touch screen om dingen te tekenen. De titel is Zelda Phantom Hourglass en moet speelbaar zijn op de E3.




Update om 20.34 - Revolution tijd?
Iwata wordt gevraagd hoe hij op het idee kwam van de remote voor de Revolution. Hij antwoord dat Nintendo weet dat veel mensen 'bang' zijn om een gewone controller op te pakken. Nintendo heeft veel prototypes ontworden om tot dit design te komen.
Iwata geeft nog eens aan dat alle oude Nintendo titels backwards compatible zullen zijn en dat velen van hen ook nog eens gebruik maken van de Revolution remote. Hij gaat in op de hoge ontwikkelkosten voor de remote.
Update om 20.41 - Waar de Revolution en Sega hand in hand gaan
Iwata heeft nog meer te vertellen over de Revolution. Zo zullen games van de SEGA Genesis en urboGrafx speelbaar zullen zijn op de Revolution.
Er gaat in de markt veel geld om voor creatieve titels. Het is het doel van Nintendo om iets compleet anders te doen. Nintendo begrijpt de belangrijkheid van graphics en spellen als Mario, Zelda en Metroid zullen er dan ook beter uitzien dan ooit. Dat zullen echter niet de enige type games zijn. Zowel jongeren als ouderen moeten bereikt worden, en dit moet gebeuren door innovatie. Deze filosofie moet over enkele weken duidelijk worden, dan zullen we allemaal zelf kunnen spelen en zien wat hij precies bedoeld.
Iwata sluit hiermee zijn speech. Waarschijnlijk wordt het grootste nieuws voor de E3 bewaard.
|