"Iemand die wandelt terwijl de bloemen groeien", dat is volgens ontwikkelaar Netmarble de definitie van het woord Bloomwalker. Volgens hen weerspiegelt het een visie op een wereld waarin de voetstappen van de hoofdpersoon met elke stap het leven terugbrengen. En dit is dan ook het uitgangspunt van hun nieuwe game Project Bloomwalker, die naar PC, Xbox Series en andere, nog onbekende platformen komt.
De titel symboliseert de kracht van spelers om een helende en vernieuwende kracht te zijn die de wereld om hen heen transformeert. Aan boord van hun verhuizende huis gaan spelers en hun schattige geestenvrienden, Oddling genaamd, op reis om onbekende gebieden te verkennen, vervuilde landschappen te zuiveren, grondstoffen te verzamelen voor knutselen en decoraties, en banden te smeden met hun Oddling-vrienden terwijl ze zich voorbereiden op nieuwe avonturen.
De game speelt zich af in een ooit prachtig land dat gedeeld wordt door mensen en mysterieuze geesten. Het spel begint wanneer een mysterieuze meteoor neerstort en een inslagplek achterlaat die zo vervuild is dat er geen leven kan overleven. Terwijl de wereld lijdt, verschijnen Bloomwalkers die de kracht kunnen gebruiken om het leven te herstellen en de gewonde aarde te helen. Spelers kruipen in de huid van een Bloomwalker en reizen in hun unieke mobiele huis om de vervuilde landschappen te zuiveren en de harmonie van de natuur te herstellen.
Het verschil tussen Project Bloomwalker en andere crafting games is het mobiele huissysteem. In plaats van vast te zitten aan een verloren basis, ervaren spelers ware nomadische vrijheid met hun eigen mobiele huis. Ze kunnen moeiteloos verhuizen, landschappen ontdekken en elke locatie transformeren tot hun persoonlijke toevluchtsoord dat de vreugde van een leven onderweg omarmt.