De Poolse ontwikkelaar Techland kwam al met meerdere Dying Light games en de nieuwste uitgave heet The Beast. Wat begon als een tweede uitbreiding voor Dying Light 2 werd uiteindelijk verder uitgewerkt tot een standalone game waarin Kyle Crane terugkeert, de protagonist uit het origineel die ook nu zal worden ingesproken door Roger Craig Smith. Op 22 augustus kunnen we met de game aan de slag op de PC, Xbox Series en PlayStation 5.
De game speelt zich af in de vallei van Castor Woods, geïnspireerd door de Zwitserse Alpen, en omvat verschillende biomen, zoals een toeristisch stadje, een industriegebied, een nationaal park, enkele akkers en moerassen. Dying Light: The Beast is volledig speelbaar in coöp met vier spelers en gedeelde voortgang.
Crane is dertien jaar lang aan experimenten onderworpen, waardoor hij veel krachtiger is geworden. Techland zegt dat spelers zich kunnen verheugen op het verbrijzelen van schedels, het afrukken van hoofden en het doormidden scheuren van vijanden terwijl ze worstelen om Kyle Cranes constant evoluerende, door woede aangewakkerde, beestachtige krachten te beheersen.
Opnieuw zal er een compleet andere ervaring zijn bij het spelen van Dying Light: The Beast overdag dan 's nachts. Overdag is het tijd om te verkennen, terwijl de nacht krachtigere zombies loslaat, waardoor spelers drie opties hebben: vechten, rennen of verstoppen. Natuurlijk keert first-person parkour terug, maar deze game neemt een voorbeeld aan de Dying Light-uitbreiding The Following en introduceert opnieuw voertuigen in de franchise.