Baldur's Gate 3 is een geweldige game. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook een mening die velen met mij delen. En als iets geweldig is, is meer natuurlijk altijd beter. Toch is Larian Studios CEO Swen Vincke het hier niet mee eens.
Vincke was director van de game en in gesprek met GameSpot geeft hij aan dat Larian Studios niet in de industrie van downloadable content zit. In een verdere uitleg zegt hij de algemene opvatting te begrijpen dat het maken van downloadable content voor een succesvolle game als Baldur's Gate 3 ongetwijfeld tot meer financieel succes zal leiden, maar dat de studio hier simpelweg geen interesse in heeft.
quote: "Het is saai. Eerlijk gezegd probeerden we eerder in de DLC-business te zitten. Daar werd al over gesproken met Baldur's Gate 3, maar er is gewoon geen passie. Ik bedoel, een blije speler, een blij bedrijf, maar je hebt ook een blije ontwikkelaar nodig voor een blije speler, en wat we nu doen maakt ontwikkelaars veel blijer."
Het gedachtegoed van de studio was eerder wel om na een grote hit, na een grote game, downloadable content te creëren zodat het geld zich op blijft stapelen. Pas op het moment dat ze even tot rust kwamen en na gingen denken vroegen ze zich af wat ze nu eigenlijk aan het doen waren. Het was op dat moment dat ze doorhadden de verkeerder kant op te gaan, van koers te veranderen en iets anders te gaan doen.
De studio gaf al eerder aan Baldur's Gate 3 achter zich te laten en nu de focus te leggen op twee nieuwe projecten, gebaseerd op eigen IP's. Ze zijn heel trots op hun werk aan Baldur's Gate 3, alleen kiezen ze niet de mogelijk verwachte weg waarin ze aan een opvolger werken: "We gaan nu verder. We bewegen weg van D&D en gaan nu iets nieuws maken."
|