Sinds gisteren is Microsoft Flight Simulator 2024 beschikbaar, maar van een soepele eerste vlucht is helaas geen sprake. Veel spelers klagen over diverse aspecten en inmiddels is er ook gereageerd.
Veel klachten geven aan dat spelers niet langs het initiële queue screen komen, en mocht dit wel lukken dan loopt de game na een lange laadtijd vast op 97%. Weet je zelfs deze problemen te overwinnen dan ben je nog altijd niet zeker van een probleemloze ervaring, veel vliegtuigen missen namelijk die wel beschikbaar hadden moeten zijn.
In een 'Launch Day Update' video gaat Microsoft Flight Sim hoofd Jorg Neumann en Asobo Studio CE Sebastian Wloch in op de problemen en ze leggen de situatie als volgt uit:
quote: "Hoewel het een geweldige lanceringsdag is, weten we dat veel mensen gefrustreerd zijn. Het spijt ons echt, we willen onze excuses aanbieden. Deze video hebben we gemaakt omdat we er altijd zijn, we willen zo transparant en eerlijk mogelijk zijn. Dus we hebben vandaag wat problemen, het team is ermee bezig en we gaan door."
Wloch gaat er dieper op in en geeft aan dat de server cache moeite heeft om aan te sluiten bij de vraag. Wanneer spelers inloggen vragen ze de server voor data en deze dient opgehaald te worden uit de database.
quote: “Het is een hele grote database, en er is een cache, en die cache raakt momenteel verzadigd. Het is een cache die grondig is getest tijdens de hele tech-alfa, we hebben loadtests uitgevoerd met simulaties van 200.000 gebruikers, en vanavond is het gewoon helemaal overweldigd."
Getracht is om de services opnieuw te starten en er zijn maatregelen genomen om het aantal mensen dat tegelijkertijd binnen kan komen te beperken. Dit leek in eerste instantie goed te werken, tot de chache na een half uur opnieuw instortte. Ze willen dit nu goed onderzoeken en hopen dat iedereen snel probleemloos met de game aan de slag kan. Volgens een update op de officiële website zou dit al het geval moeten zijn en het is dan ook te hopen dat iedereen snel zijn eerste vluchten kan maken.
|