De piratenvaargame Skull and Bones is alweer toe aan zijn vierde seizoen, Shadows of the Deep geheten. Alhier neem je het op tegen de dodelijke vloot van Vikram Rajan, en bovendien is er meer gratis content voor alle spelers.
Een overzicht van wat Shadows of the Deep te bieden heeft:
- Zeeheerser - Vikram Rajan is de zeeën binnengevallen op het lang-verloren schip Schaduw, en bedreigt spelers' greep op de Indische Oceaan. Vikram wordt gedreven door woede, met name tegen de Dutch Merchant Company en haar Commodore Jonas "Wolf Hunter" Vanderkill.
- Nieuw schip en wapens – Het gloednieuwe schip de Garuda wordt toegevoegd aan de game, welke optimale schade toebrengt op lange afstand en gespecialiseerd is in doorborende wapens. Ook unieke wapens, waaronder de Soulshield Springloader, die een koepel van Soul Magic creëert om bondgenoten te beschermen, of de Gatling Gun, worden teogevoegd in de game.
- Nieuwe moeilijkheidsgraad - Shadows of the Deep introduceert de Mythische (Mythic) moeilijkheidsgraad. Met deze instelling nemen spelers het op tegen seizoensgebonden eindbazen met aangepaste gevechtsinstellingen, zoals een verhoogde vuursnelheid, extra schade, versnelde beweeglijkheid en meer.
- Tijdelijke in-game evenementen - Tijdens het Azure Solstice-evenement valt de Azure Fleet de Indische Oceaan binnen. Wanneer spelers hen verslaan, worden ze beloond met een Life-Stealing Long Gun. Tijdens het evenement geven spelers ook Winter Gifts aan verschillende NPC's in ruil voor beloningskisten. Megalodons nemen de zeeën over tijdens het Enter the Nian-evenement, met als hoogtepunt een elite oorlogsschip dat teamwork vereist om neer te halen.
- Nieuwe gamemodus en bedreigingen - In de nieuwe Ghost Ship Defense-modus moeten spelers hun gebieden beschermen tegen een spookachtige aanvaller die hun Helmoperaties wil overnemen. Daarnaast heeft Vikram twee zeemonsters uit de dood doen herrijzen, de Tylosaurus en de Megalodon, die uit zijn op wraak.
In onze review gaven we Skull and Bones eerder dit jaar een 60 en schreven we:
quote: "Yves Guillemot verwees eerder naar Skull and Bones als een AAAA-game. Helaas lijkt hij één van deze letters niet te hebben toebedeeld aan ‘Alarmerend’, want ondanks de vele jaren ontwikkeling hebben we hier niet te maken met een game die langdurig leuk blijft. Hoewel er aan content geen gebrek is, is het probleem dat het niet gaat om gevarieerde content. Aangezien het een live-service game betreft die hopelijk nog flink wat ondersteuning krijgt kan dit nog veranderen, binnen het huidige pakket had ik er stiekem wat meer van gehoopt."
|