Eerder deze week leerden we dat ontwikkelaar 343 Industries verder gaat onder de naam Halo Studios en dat ze hun eigen Slipspace Engine vaarwel zeggen en vervangen door de Unreal Engine 5. Dit bleek al eerder grote gevolgen te hebben.
Er gaat namelijk een gerucht dat de studio na het afronden van Halo Infinite direct aan een sequel begon, draaiende op de Slipspace Engine. Het team zou goede hoop hebben om diverse verbeteringen aan de gameplay door te voeren, alleen bleek al snel dat ze dit niet verder uit kon werken.
In september 2022 vond er een wijziging in het leiderschap binnen de studio plaats. Bonnie Ross werd vervangen door Pierre Hintze en hij besloot dat ze voor toekomstige projecten gebruik zouden maken van de Unreal Engine. Omdat de ontwikkeling van Halo Infinite 2 was gestart in de Slipspace Engine werd besloten om deze te annuleren. Het team kwam niet zonder werk te zitten, hun doel was om de Unreal Engine 5 te leren begrijpen, iets waar ze mee bezig waren tot begin 2023, toen er een grote ontslagronde plaatsvond. Omdat de bronnen van RebsGaming, die met dit bericht naar buiten komt, eveneens ontslagen waren weet hij niet of het team nog altijd aan een opvolger van Halo Infinite werkt.
|