Hoewel we in 2015 kennis maakten met Max Caulfield in Life is Strange werden er in latere delen uitstapjes gemaakt door andere personages centraal te stellen. Later dit jaar keert Max echter terug in Double Exposure, een game waarin ze een stuk wijzer is geworden, maar waarin ze nog altijd geen rust weet te vinden.
Voor wie het nog weet; aan het einde van Life is Strange moesten we een vrijwel onmogelijke keuze maken. Ging je voor het redden van je allerbeste vriendin Chloe, of liet je haar los om een complete stad niet ten onder te laten gaan? Volgens de ontwikkelaar haken ze met deze nieuwe uitgave niet in op één van deze twee beslissingen. In plaats daarvan zal de keuze van Max worden weerspiegeld in haar gedachten, dagboek, sms’jes en de interacties die ze met anderen heeft. Wat dit betekent voor Chloe is vooralsnog niet duidelijk, wat we wel weten is dat de rol van ‘beste vriendin’ nu is weggelegd voor Safi. Een meisje die helpt om Max uit haar schulp te laten kruipen en altijd voor haar klaar staat, alleen zullen deze rollen nu omgedraaid worden.
Max is ouder en wijzer geworden. Ze is niet langer de tiener die haar gave omarmt, in plaats daarvan ziet ze het eerder als een last waar ze zo ver mogelijk bij vandaan wil blijven. Een normaal leven als startend fotograaf aan de Caledon University moet een frisse start betekenen, tot ze op een avond Safi dood in de sneeuw aantreft. Ze kan niet anders dan haar Rewind-gave aanspreken, in een poging om de moord ongedaan te maken en erachter te komen wie er verantwoordelijk is. Omdat ze deze gave al jaren heeft weggestopt gaat het fout en creëert ze een parallelle tijdlijn, één waarin Safi leeft en één waarin ze nog altijd is overleden. Met deze zogeheten Shift-mechaniek tracht ze de onthullingen van de ene tijdlijn te kunnen gebruiken in de andere om zodoende de moord te voorkomen.
Naast de mogelijkheid tot het gebruik van Shift kun je ook terugvallen op Pulse. Met dit bovennatuurlijke zintuig kun je op voorhand de omgeving in één van de tijdlijnen bekijken alvorens hier daadwerkelijk in te stappen. Op deze manier werp je alvast een blik op mensen en situaties, zonder middels Shift direct tot actie over te gaan. Dit roept natuurlijk de vraag op welke consequenties er verbonden zijn aan een directe overstap, en hoe de tijdlijnen zich tot elkaar verhouden. Heb je Chloe in de ene tijdlijn wel gered, en in de andere juist opgeofferd? En wat zijn de gevolgen voor je acties die je in een tijdlijn neemt? Het zijn vragen waar we op 29 oktober een antwoord op zullen krijgen, mocht je voor de Ultimate Edition gaan dan kun je de eerste twee afleveringen al twee weken eerder spelen.