Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Saber Interactive: "Prijskaartje van $70 kan weg van de dodo volgen"


Door Rene Groen op 09-04-2024 om 15:31

Saber Interactive CEO Matthew Karch heeft zich gemengd in het prijskaartje voor games. Tegenwoordig ligt dit al snel op zeventig dollar en volgens hem zal dit binnenkort tot het verleden behoren, ontwikkelaars nemen namelijk steeds meer stappen om de kosten en risico's te verlaten in een steeds uitdagender wordende markt van AAA-games.

In gesprek met IGN gaat Karch in op de plaats van Saber Interactive als uitgever binnen de markt. Als eigenaar van studio's als Nimble Giant (Star Trek Infinite), 3D Realms (Ion Fury) en mogelijk 4A Games (Metro) zie hij ze een positie innemen tussen die van onafhankelijke studio's en AAA uitgevers. Een game als Helldivers 2 ziet hij als een voorbeeld van "middle market" games die ze graag nastreven. Hoewel deze game echter wordt aangeboden voor €39,99 zullen ze Space Marine 2 in de markt zetten voor een verkoopprijs van $70. Volgens Karch willen ze hiermee voorkomen dat gamers een goedkopere prijs verwarren met slechtere kwaliteit. Of dit ook een prijspunt is wat uitgevers in de toekomst blijven hanteren is maar de vraag:
quote:
"Ik denk dat naarmate games duurder worden om te maken, de titel van $ 70 de weg van de dodo [vogel] zal inslaan. dat denk ik echt. Ik denk gewoon niet dat het duurzaam is… Kijk, je herinnert je de hype voor Cyberpunk, die volgens mij uiteindelijk prima presteerde, maar als de verwachtingen zo hooggespannen zijn en er zoveel geld in één titel wordt gestoken, is het enorm riskant voor het bedrijf. Wat als het mislukt?
[...]
Ik denk dat de markt gaat verschuiven naar een ontwikkeling die niet noodzakelijkerwijs van lagere kwaliteit is, maar de nadruk zal komen te liggen op het vinden van manieren om de kosten te verlagen.”

Met de duizenden ontslagen waar de game-industrie de laatste tijd mee te maken heeft ziet Karch een verschuiving binnen de ontwikkeling van AAA games, waarbij een eerdere trend van gigantische budgetten en lange ontwikkeltijden niet langer duurzaam zijn. In de komende jaren ziet hij dan ook een tekort aan gamecontent.
quote:
“Je hebt gezien hoeveel ontslagen er zijn geweest, je ziet hoeveel games er verloren zijn gegaan. Maar we hebben veel goede projecten lopen waar ik trots op ben en waar ik een heel, heel sterk gevoel voor heb.”



15:36  Star Trek: Infinite krijgt na twee maanden al geen nieuwe content meer
15:14  Visgame Dredge zal worden verfilmd
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.