Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

PlayStation Studios hoofd Hermen Hulst gaat in op live-service games


Door Rene Groen op 01-05-2023 om 15:04
Bron: Games Industry

Steeds vaker horen we de term 'live service games' en hiermee doelen studio's op games die gedurende een langere tijd updates krijgen zodat gamers ze langer blijven spelen. Ook Sony werkt aan deze games en PlayStation Studio's hoofd Hermen Hulst gaat er in gesprek met Games Industry dieper op in.

Vorig jaar maakte Sony bekend twaalf live service games op de markt te willen brengen in het fiscale jaar dat loopt tot april 2026. Ze willen hiermee hun portfolio aanvullen naast ervaringen als God of War, The Last of Us en Spider-Man.

Hoewel Sony de aanvoer van live service games flink wil verhogen betekent dit niet dat ze allemaal een model krijgen dat te vergelijken is met Fortnite en Destiny. Hoewel ze de competitieve markt van de game-industrie en de tijd van spelers begrijpen wil Sony vooral games van een hoge kwaliteit afleveren.
quote:
“Het risico bestaat dat we in generieke termen over ‘live service’ praten – alsof het één genre is, of zelfs één businessmodel. PlayStation Studios maakt verschillende games die 'live services' kunnen worden genoemd, gericht op verschillende genres, verschillende releaseschema's en op verschillende schaalniveaus. We maken ook games voor verschillende doelgroepen en ik put vertrouwen uit onze staat van dienst in het creëren van werelden en verhalen waar PlayStation-fans dol op zijn.”

Hulst gaat ook in op de aanschaf van Firewalk Studios. De ontwikkelaar, die onderdeel was van het onafhankelijke ProbablyMonsters, ging al voor de overname een samenwerking aan met PlayStation voor een nog onaangekondigde multiplayer IP.

Volgens Hulst heeft iedere relatie met een studio zijn eigen traject en in sommige gevallen gaan er al vele jaren van samenwerking aan vooraf voordat ze tot een overname over gaan. Hoe snel deze overname er komt hangt af van wat de studio nodig heeft om te kunnen slagen en of dit voor beide partijen zinvol is. In het geval van Firewalk werken ze al enige tijd samen en aangezien beide partijen hebben genoten van het proces was er al veel vertrouwen, waardoor het als een natuurlijke stap voelde.


15:13  Respawn excuseert zich voor Star Wars Jedi: Survivor, nieuwe bug duikt op
14:48  Gamed Gamekalender Mei 2023
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (143.176.136.xxx) op 01-05-2023 om 19:29
Organic grow.....

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.