James McGee, de ontwikkelaar achter de Alice serie, had grootse plannen om een derde en tevens laatste deel van de trilogie te ontwikkelen. Er was zelfs al een 'design bible' gecreerd waarin de game uit de doeken werd gedaan. Er was alleen n probleem: er was nog geen groen licht gegeven voor de ontwikkeling.
In de design bible, die je kunt vinden op Patreon, waren onder andere conceptbeelden te zien die het verhaal van Amiercan McGee's Alice en Alice: Madness Returns af moest ronden. Ook was hij transparant met fans wat er zo allemaal moest gebeuren om een derde deel mogelijk te maken, waaronder het samenwerken met andere studio's, een budget van zo'n vijftig miljoen dollar en de goedkeuring van Electronic Arts. De uitgever bezit de rechten van de franchise en dit zorgde er ook voor dat er besloten werd om een PDF design bible te creren, in tegenstelling tot een prototype zoals gebruikelijk is.
In een update laat McGee nu weten dat Electronic Arts weigert om de game te financieren. Dit is nog niet het ergste, ze willen de licentie ook niet uitlenen, dan wel verkopen.
quote: "On the question of funding, they have ultimately decided to pass on the project based on an internal analysis of the IP, market conditions, and details of the production proposal. On the question of licensing, they replied that "Alice" is an important part of EAs overall game catalog, and selling or licensing it isnt something theyre prepared to do right now."
De ontwikkelaar is zeer teleurgesteld en door het besluit van Electronic Arts kan hij de productie niet voortzetten. Hij vermeldt ook dat hij momenteel niet investeert in het nastreven van nieuwe spelideen met de reeds gevestigde basis die hij heeft gecreerd met alle gepassioneerde makers en fans. Zelfs als Electronic Arts besluit om hun mening te herzien en de pitch te accepteren, dan nog wil hij er niet langer betrokken bij zijn, zo ook niet bij een ander Alice-gerelateerd project.
|