Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
04 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Augustus 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
31 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
29 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
28 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Juli 2025 
(0) 
26 Juli 2025 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
23 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
20 Juli 2025 
(1) 
(2) 
19 Juli 2025 
(5) 
(0) 
18 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
16 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
15 Juli 2025 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 Juli 2025 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
12 Juli 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Dear Me, I Was...
Gamed Gamekalender Augustus 2025
RoboCop: Rogue City - Unfinished Business
Eriksholm: The Stolen Dream
Nieuws:

Electonic Arts verleent geen licentie voor Alice: Asylum


Door Rene Groen op 08-04-2023 om 13:23

James McGee, de ontwikkelaar achter de Alice serie, had grootse plannen om een derde en tevens laatste deel van de trilogie te ontwikkelen. Er was zelfs al een 'design bible' gecreëerd waarin de game uit de doeken werd gedaan. Er was alleen één probleem: er was nog geen groen licht gegeven voor de ontwikkeling.

In de design bible, die je kunt vinden op Patreon, waren onder andere conceptbeelden te zien die het verhaal van Amiercan McGee's Alice en Alice: Madness Returns af moest ronden. Ook was hij transparant met fans wat er zo allemaal moest gebeuren om een derde deel mogelijk te maken, waaronder het samenwerken met andere studio's, een budget van zo'n vijftig miljoen dollar en de goedkeuring van Electronic Arts. De uitgever bezit de rechten van de franchise en dit zorgde er ook voor dat er besloten werd om een PDF design bible te creëren, in tegenstelling tot een prototype zoals gebruikelijk is.

In een update laat McGee nu weten dat Electronic Arts weigert om de game te financieren. Dit is nog niet het ergste, ze willen de licentie ook niet uitlenen, dan wel verkopen.
quote:
"On the question of funding, they have ultimately decided to pass on the project based on an internal analysis of the IP, market conditions, and details of the production proposal. On the question of licensing, they replied that "Alice" is an important part of EA’s overall game catalog, and selling or licensing it isn’t something they’re prepared to do right now."


De ontwikkelaar is zeer teleurgesteld en door het besluit van Electronic Arts kan hij de productie niet voortzetten. Hij vermeldt ook dat hij momenteel niet investeert in het nastreven van nieuwe spelideeën met de reeds gevestigde basis die hij heeft gecreëerd met alle gepassioneerde makers en fans. Zelfs als Electronic Arts besluit om hun mening te herzien en de pitch te accepteren, dan nog wil hij er niet langer betrokken bij zijn, zo ook niet bij een ander Alice-gerelateerd project.


14:06  Nintendo en Illumination blijven samenwerking voortzetten
13:17  Creative Director achter Halo verlaat Microsoft
 Reacties (1)
 Pagina: 1
SuperSaiyen4 op 08-04-2023 om 16:17 [Niv: 14 / Exp: 713]
Thanks EA

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.