Tijdens DICE gaf Reggie Fils-Aime, Nintendo Executive VP of Sales en Marketing, de nodige informatie weg. Nieuwe info was het niet, maar we hebben de belangrijkste punten toch voor je op een rijtje gezet.
- Reggie is blij met de verkopen van Nintendogs. Door reclames bij onder andere Oprah en Ellen zijn veel vrouwen in aanraking gekomen met de Nintendo DS. Ook ouders en zestig jarigen moeten aan de Nintendo DS raken en daarbij is een rol weggelegd voor Brain Age en Big Brain Academy.
- Reggie haalde nog eens aan dat Metroid Prime Hunters VoIP zal ondersteunen (Voice over IP) in lobbies voor en na matches.
- Hij haalt aan dat 21 procent van de gamers onder de "hardcore" groep valt. Nintendo doet echter ook moeite om andere groepen gamers aan te spreken. Hiervoor haalde hij vijf oplossingen aan:
1) Het gaat niet alleen om de kracht van de console en mooie plaatjes. Het draait vooral om entertainment.
2) Behoud het 'grote' in de grote markt. Kijk verder dan enkel de hardcore gamers en limiteer jezelf niet tot deze groep.
3) Laat nieuwe spelers niet alleen kennis maken met hoge prijzen of geringe content.
4) Innoveer of sterf.
5) Leg de focus niet op grote productiebudgetten, maar kom met democratische ideeën voor nieuwe games.
quote: "It's all about creating new demand and new opportunities. We are aiming to go beyond the blood-red waters of competition to the blue waters of opportunity. [The key lies in offering] simpler, easier, more approachable types of experiences."
- Er is veel nagedacht over de look van de Revolution controller. Het moet er echt uitzien als een afstandsbediening voor de televisie, waardoor het ook bereikbaar is voor de non-gamer. Tevens moet de Revolution goedkoper zijn voor ontwikkelaars om mee te werken. Hij sloot af met de volgende woorden:
quote: "We truly believe that those with the best ideas will prevail. [We'll] let the consumer vote on what's relevant and what's not."
Later ging hij nog met een partij om de tafel zitten, en ook daar had hij nog enkele dingen te melden:
- Door het gebruik van de controller moet het de ideale console worden voor first-person shooters. Ontwikkelaars van het genre waren echter sceptisch. Deze dacht namelijk dat de Revolution te weinig kracht kende, net als bij de GameCube het geval was.
- Reggie is kritisch op Microsoft, ondanks dat hij respect voor ze heeft. Hij vond het een groot probleem dat er een tekort was aan consoles. Tevens vond hij het raar dat Microsoft dacht te gaan slagen in Japan met te weinig games die Japanners echt aanspreken. Volgens Reggie waren de Xbox 360 titels te gehaast en persoonlijk vond hij maar één titel die hem aansprak (zonder de titel zelf te noemen)
Hij denkt ook niet dat Peter Moore echt gelukkig was met de release in Amerika. Daar verkocht de GameCube nog meer in de decembermaand dan de Xbox 360.
- Als Nintendo een probleem gaat kennen met de Revolution is het de unieke controller, aldus een ontwikkelaar. Volgens deze ontwikkelaar zouden de kosten zeer hoog zijn omdat ze enkel voor dat systeem kunnen ontwikkelen en het niet rechtstreeks over kunnen zetten naar andere systemen.
Reggie is het hier niet mee eens. Volgens hem daagt het ontwikkelaars uit tot innovatie en om met iets unieks te komen.
|