Ontwikkelaar PlatinumGames werkte aan een exclusieve Xbox RPG onder de naam Scalebound, tot we in 2017 te horen kregen dat het project was geannuleerd. President Atsushi Inaba en vice president Hideki Kamiya laten het hier echter niet bij zitten en zien een doorstart wel zitten.
In gesprek met IGN Japan laten ze weten graag met Microsoft in gesprek te gaan om het project opnieuw op te pakken. Kamiya, de director van Scalebound, roept Xbox baas Phil Spencer op om samen om de tafel te gaan zitten en kijken wat er mogelijk is.
In het verleden gaven zowel Xbox als PlatinumGames verklaringen over het annuleren van de game, toch nam Kamiya in de afgelopen maanden zelf de verantwoordelijkheid op zich. Afgelopen november liet hij tegenover het Cutscenes YouTube kanaal weten dat hij altijd al fan was van fantasywerelden en dat zijn plaatje van een jonge man en een draak daar prima in paste. Toch bleek dit een flinke uitdaging voor de ontwikkelaar, zo werkten ze in een omgeving waarin ze niet gewend waren, denk aan het gebruik van de Unreal Engine en het gebrek aan kennis voor online features.
quote: “The hurdles we had to overcome were very big. We weren’t experienced enough and couldn’t get over that wall, leading to what happened in the end.
I’m sorry to the players who looked forward to it, and moreover I’m sorry to Microsoft who had placed their trust in us as a business partner. I want to apologize both as a creator and as a member of PlatinumGames.”
Al in 2019 gaf Inaba in een interview aan dat het niet makkelijk was om uitgever Microsoft de schuld te zien krijgen na de annulering. Destijds liet hij weten dat het falen aan beide partijen te wijten was. In 2020 waren er geruchten dat de ontwikkeling van Scalebound weer was opgepakt, Spencer liet toen al weten dat het project toch echt dood was, ondanks dat er geen hard feelings waren tegenover PlatinumGames.
|