Ontwikkelaar EA Motive Studio werkt momenteel aan een oude bekende, ze mogen Dead Space namelijk terug laten keren middels een remake. De ontwikkeling is een jaar geleden gestart en in een ontwikkelvideo geven ze ons een update van wat we mogen verwachten.
In de stream liet de ontwikkelaar vroege beelden zien, bijvoorbeeld hoe Isaac Clarke de Necromorphs diens ledematen en bloed afneemt. Hoewel de protagonist in het origineel niet sprak is dit aangepast in de remake en om trouw te blijven aan de latere delen keert Gunner Wright terug, de man die Clarke in Dead Space 2 en 3 van zijn stem voorzag.
Veel aandacht ging verder uit naar de veranderingen die zijn gedaan in hoe je vijanden uitschakelt. Vijanden hun ledematen afhandig maken met de plasma cutter is niets nieuws maar er zijn ook andere wapens die je kunt gebruiken en de effecten die dit heeft op de Necromorph zijn steeds weer anders. Volgens de studio kunnen we zelfs zien hoeveel gezondheid een Necromorph nog bezit aan de hand van het vlees dat nog op zijn botten zit.
Een andere verandering is de verbeterde secties zonder zwaartekracht en hoe je de controle blijft behouden tijdens deze momenten, iets wat nogal problematisch was bij het origineel. Dit sluit aan bij eerdere uitspraken van EA Motive waarin ze aan gaven dat de remake overeenkomsten had met het origineel terwijl ze tegelijkertijd gedateerde elementen wilden verwijderen.
Dead Space is in ontwikkeling voor de PC, Xbox Series en PlayStation 5, een releaseperiode is nog niet bekend gemaakt.