Volgende week, om precies te zijn op 17 augustus, zal Humankind worden uitgebracht op Google Stadia en op de PC. Mocht je een Game Pass abonnee zijn dan kun je op de releasedatum direct met het spel aan de slag.
Gedurende de afgelopen maanden wilde Amplitude Studio regelmatig de grootte van de game benadrukken, denk aan 60 verschillende historische culturen die je kunt combineren om een unieke beschaving te creëren. Met nieuwe cijfers wil de studio nogmaals benadrukken hoe groot de schaal van de game is, zo mogen we uitkijken naar 129 verschillende eenheden die door tien ecosystemen kruisen en waarbij de gebieden bevolkt worden met onder andere 45 verschillende diersoorten.
Terwijl de beschaving van de speler groeit en hij of zij gebruik maakt van 93 techs, wordt de gameplay beleving versterkt door een soundscape. Deze is 13,5 uur in lengte en bestaat uit 1300 geluidsbestanden. De achtergrondgeluiden gaan hand in hand met de door Arnaud Roy gecomponeerde soundtrack. De score telt 280 nummers en heeft een speelduur van 520 minuten. Roy’s soundtrack werd uitgevoerd door 63 muzikanten en twintig-koppig koor.
De Humankind-avatar, die meegroeit met de beschaving die de speler creëert, kan op verschillende manieren aangepast worden. In totaal is er keuze uit meer dan 122 op maat gemaakte kostuums. Voor al deze unieke avatars zijn er in de game meer dan 10.000 gesproken zinnen beschikbaar. De keuzes die de spelers maken in de 150 verhalende gebeurtenissen zorgen ervoor dat iedere beschaving in Humankind anders is dan die van andere gamers. Dat komt vooral goed naar voren in de multiplayer waar 10 personen tegelijk kunnen spelen.
Mocht al deze informatie je overdonderen dan is er gelukkig ook gewoon een video om alles nog eens terug te kijken.