Volgende week verschijnt de Director's Cut van Ghost of Tsushima met daarin de Iki Island uitbreiding. Vraag is alleen of dit een snel tussendoortje betreft of dat er meer uit te halen valt.
In een interview geeft ontwikkelaar Sucker Punch antwoord op deze vraag. Als we de grootte moeten vergelijken met de hoofdgame dan is het ongeveer even groot als de eerste Act uit de originele game. Aangezien deze eerste Act je makkelijk tien uur bezig kon houden als je er de tijd voor nam weten we hierdoor wat we ongeveer mogen verwachten.
Ghost of Tsushima: Director's Cut verschijnt op zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5 en op laatstgenoemd systeem brengt het enkele features die exclusie zijn voor dit platform. Te denken valt onder andere aan lip syncing voor Japanse voice-overs, haptische feedback, adaptive triggers, 3D Audio, verbeterde laadtijden, een 4K resolutie en 60fps. Hoewel Ghost of Tsushima al spelebaar is op de PlayStation 5 via backward compatibility en daarbij onder andere ondersteuning heeft voor snellere laadtijden en framerates tot 60fps zullen de nieuwere features niet op deze manier gebruikt kunnen worden. In een interview geeft creative director en art director Jason Connell aan dat deze nieuwe features nauw samenhangen met de nieuwe verhalende content:
quote: “Het is belangrijk te weten dat de functies die specifiek zijn gemaakt voor de PlayStation 5 niet gecreëerd zijn als generieke hardware-upgrade, ze zijn volledig gehuld in de Iki-uitbreiding en Jin's ervaringen op Iki. Ze zijn nauw met elkaar verbonden. Dat is de reden waarom we ze niet als gescheiden beschouwen."
Als je Ghost of Tsushima al eerder hebt gekocht kun je deze op de PlayStation 4 upgraden naar de Director's Cut voor €19,99 of €29,99 als je het op de PlayStation 5 wil spelen.
|