Creative Director laat zich uit over Dead Space remake
Door Rene Groen op 26-07-2021 om 15:52
Nadat er al enige tijd geruchten over waren kondigde Electronic Arts vorige week aan dat Dead Space een remake zou krijgen. In een interview geeft creative director Roman Campos-Oriola aan wat we zoal van de game mogen ontvangen.
Ontwikkelaar EA Motive, die de remake voor hun rekening zal nemen, heeft toegang gekregen tot alle eerdere werken van het origineel. Hieronder ook omgevingsdesigns die het uiteindelijk niet tot de finale game hebben geschopt en die ze mogelijk alsnog zullen gebruiken.
De studio omschrijft Dead Space als 'a full on remake' van de originele game, waarbij ze tegelijkertijd meer diepgang aan willen brengen. Niet alleen door de laadtijden te verkorten, ze kijken ook naar de implementatie van features die eigenlijk pas later in de franchise werden geďntroduceerd. Hieronder bijvoorbeeld de segmenten zonder zwaartekracht uit het vervolg. En ze willen het hier niet bij laten, ook de toegankelijkheid van de game moet worden aangepakt:
quote:"Iets wat heel belangrijk voor ons is, is iets wat er twaalf jaar geleden nog niet was. Het gaat dan om alle opties en manieren om de game te spelen zoals jij dat wilt. Al deze elementen van toegankelijkheid is zeker iets om de Dead Space ervaring naar een breder publiek te brengen dat niet de kans had of het spel kon spelen toen het uitkwam."