De Franse ontwikkelaar Spiders ontwikkelde titels als The Technomancer en GreedFall, games die in onze recensies respectievelijk een 70 en 75 scoorde. Aardige cijfers met de nodige ruimte om te groeien, wellicht dat ze dit kunnen bewerkstelligen met hun nieuwste titel Steelrising, in ontwikkeling voor de PC, Xbox Series X en PlayStation 5.
De ontwikkelaar zegt voor Steelrising een nieuw en origineel universum gecreëerd te hebben dat meer focus heeft op actie in vergelijking met de gameplay van hun voorgaande titels.
De verhaallijn draait om Aegis, een robot in vrouwelijke vorm die dient als bodyguard voor koningin Marie-Antoinette om een einde te maken aan de bloedbaden die worden uitgevoerd door het robotleger van koning Louis XVI. De koning lijkt gek geworden te zijn terwijl hij tracht een ontluikende revolutie te onderdrukken door een leger uit de hand gelopen robots te ontketenen.
In deze versie van Parijs komen we bekende monumenten tegen, alsmede andere versies die niet langer bestaan. Onder andere de Grand Chatelet en de Tour du Temple zijn opnieuw gecreëerd, het soort monumenten die deze periode kenmerken. Het verhaal zelf komt neer op de vraag wat er gebeurd zou zijn als Louis XVI een tiran zou zijn die zijn passie voor machines uit zou dragen om de revolutie in een vroeg stadia aan te pakken.
Qua gameplay is getracht verticaliteit in exploratie aan te brengen. Doel is om deze exploratie en de gevechten naadloos in elkaar te verweven en niet als twee losse onderdelen te ervaren. Bij deze gevechten kun je gebruik maken van de wapens die Aegis in haar lichaam geďntegreerd heeft en gedurende de reis kun je kiezen of je haar krachtiger, meer mobiel of duurzaam wil maken. In totaal zijn er meer dan zeven wapens aanwezig en naarmate je progressie boekt kun je er meer ontdekken, ieder met zijn eigen karakteristieken. Te denken valt aan wapens voor snelle combat, aanvallen op een langere afstand of juist zwaardere wapens die meer schade aanrichten.