Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Shawn Layden: "Huidige game-industrie kan geen stand houden"


Door Rene Groen op 25-06-2020 om 05:02
Bron: Games Industry

Shawn Layden werkte maar liefst 25 jaar bij Sony en loopt dan ook al een tijd mee in de game-industrie. Gedurende deze tijd zag hij de ontwikkelkosten mee nemen terwijl de verkoopprijzen gelijk bleven. Een ontwikkeling die volgens hem geen stand kan blijven houden.

De productie van AAA games is volgens hem bijna verdubbeld in de loop van een generatie, van $80 miljoen naar $150 miljoen. Een soortgelijke sprong in de ontwikkelkosten werd een generatie eerder eveneens waargenomen, toch groeite de industrie niet evenredig mee om dit kostenplaatje in stand te blijven houden.
quote:
"Het probleem met dat model is dat het gewoon niet duurzaam is. Ik denk niet dat je in de volgende generatie die getallen kunt nemen en ze met twee kunt vermenigvuldigen en denkt dat je kunt groeien. Ik denk dat de industrie als geheel achterover moet leunen en zich afvraagt: ‘Oké, wat bouwen we? Wat verwacht het publiek? Wat is de beste manier om ons verhaal over te brengen en te zeggen wat we moeten zeggen?'"

Een ander probleem is volgens Layden dat de basisprijs voor een game altijd hetelfde is gebleven. Hoewel de ontwikkelkosten in de loop der jaren vertienvoudigd zijn betalen we nog altijd $59,99 om ze te kunnen spelen.
quote:
"Als je geen elasticiteit hebt op het prijsniveau, maar je hebt een enorme volatiliteit op de kostenlijn, wordt het model moeilijker. Ik denk dat deze generatie deze twee vereisten met elkaar in botsing zal zien komen."

Bij deze trend ziet hij ook een ander probleem, namelijk dat bepaalde ontwikkelaars niet langer een type game kunnen maken als de gamers verwachten dat ze vijftig uur of langer zijn.
quote:
"Het is moeilijk voor iedere adventure om de mijlpaal van vijftig tot zestig uur te halen, omdat dat veel duurder zal zijn. En uiteindelijk kun je een aantal interessante videomakers en hun verhalen uit de markt halen als het soort drempel is waaraan ze moeten voldoen. We moeten dat opnieuw evalueren."


De oplossing is volgens Layden een terugkeer naar kortere games die minder grote ontwikkelkosten hebben. In plaats van studio's die vijf jaar lang aan een game werken die tachtig uur duurt kan het ook goed zijn om drie jaar te werken aan een vijftien uur durende game. Persoonlijk ziet hij, als een oudere gamer, graag een terugkeer van de twaalf tot vijftien uur durende AAA titels. Hij zou op deze manier ook meer games afronden.


14:54  War Table stream geeft meer informatie over Marvel's Avengers
05:02  Facebook Gaming vervangt Mixer niet op Xbox One dashboard
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
Gast (185.220.100.xxx) op 26-06-2020 om 16:53
Het verhaal is op zich van AC elke keer minder dan 10 uur, maar er zit zoveel zooi omheen dat het extreem wordt opgerekt. IMO ook onnodig.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.