Of je nu een Xbox Series X, PlayStation 5 of PC als belangrijkste systeem ziet om op te gamen, er lijken mooie tijden aan te komen met een technologie die niet stil staat. Helaas hangt hier voor de ontwikkelaars wel een hoger prijskaartje aan.
In een interview met Games Industriy heeft Sony Interactive Entertainment baas Jim Ryan aangegeven dat de productiekosten voor PlayStation 5 games toe zullen gaan nemen in relatie tot de ontwikkelkosten voor de huidige generatie.
quote: "Ik denk dat, voor zover de technologie de grafische kant ervan interessanter en levensechter maakt, [de games] iets menselijker- en kapitaalintensiever zullen worden om te produceren. Dus ja, we denken dat er een verhoging van de ontwikkelingsbudgetten zal zijn. We zien het niet als een enorme toename, en daarom willen we sneller dan ooit tevoren een vruchtbare installatiebasis bieden aan mensen die games maken om geld mee te verdienen. Als we gelijke tred kunnen houden met de waarschijnlijk stijgende ontwikkelingskosten, dan kan de industrie blijven floreren."
Ryan geeft verder aan dat het merendeel van de releasedata voor PlayStation 5 games door zullen gaan zoals gepland, zowel tijdens de lancering als de periode erna, en niet zijn beïnvloed door factoren als het coronavirus.
quote: "Als je aan bijna iedereen in een branche vraagt of ze net zo efficiënt op afstand werken als op kantoor, zullen de meeste mensen je vertellen dat dit voor tachtig of negentig procent het geval is. De ontwikkelaars waarmee ik praat, zeggen hetzelfde. De line-up van games die we bij en rond de lancering zullen presenteren, lijkt op geen enkele manier betekenisvol te worden beïnvloed."
|