Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
04 Juli 2020 
(23) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
03 Juli 2020 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
02 Juli 2020 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Juli 2020 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(4) 
29 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(101) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Juni 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
27 Juni 2020 
(11) 
(0) 
(11) 
(1) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(2) 
25 Juni 2020 
(0) 
(3) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(26) 
(1) 
(0) 
24 Juni 2020 
(1) 
(3) 
(5) 
(2) 
(2) 
(0) 
23 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Juni 2020 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(9) 
(0) 
21 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(19) 
20 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(6) 
(2) 
(1) 
(9) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Juni 2020 
(13) 
Night Call
Gamed Gamekalender Juli 2020
The Last of Us: Part II
Edna & Harvley: The Breakout - Anniversary Edition
Nieuws:

Jim Ryan: 'Ontwikkelkosten next-gen games zullen stijgen'


Door Rene Groen op 02-06-2020 om 15:40
Bron: Games Industry

Of je nu een Xbox Series X, PlayStation 5 of PC als belangrijkste systeem ziet om op te gamen, er lijken mooie tijden aan te komen met een technologie die niet stil staat. Helaas hangt hier voor de ontwikkelaars wel een hoger prijskaartje aan.

In een interview met Games Industriy heeft Sony Interactive Entertainment baas Jim Ryan aangegeven dat de productiekosten voor PlayStation 5 games toe zullen gaan nemen in relatie tot de ontwikkelkosten voor de huidige generatie.
quote:
"Ik denk dat, voor zover de technologie de grafische kant ervan interessanter en levensechter maakt, [de games] iets menselijker- en kapitaalintensiever zullen worden om te produceren. Dus ja, we denken dat er een verhoging van de ontwikkelingsbudgetten zal zijn. We zien het niet als een enorme toename, en daarom willen we sneller dan ooit tevoren een vruchtbare installatiebasis bieden aan mensen die games maken om geld mee te verdienen. Als we gelijke tred kunnen houden met de waarschijnlijk stijgende ontwikkelingskosten, dan kan de industrie blijven floreren."

Ryan geeft verder aan dat het merendeel van de releasedata voor PlayStation 5 games door zullen gaan zoals gepland, zowel tijdens de lancering als de periode erna, en niet zijn beÔnvloed door factoren als het coronavirus.
quote:
"Als je aan bijna iedereen in een branche vraagt of ze net zo efficiŽnt op afstand werken als op kantoor, zullen de meeste mensen je vertellen dat dit voor tachtig of negentig procent het geval is. De ontwikkelaars waarmee ik praat, zeggen hetzelfde. De line-up van games die we bij en rond de lancering zullen presenteren, lijkt op geen enkele manier betekenisvol te worden beÔnvloed."


16:11  The Last of Us: Part II heeft zestig toegankelijkheidsopties
15:07  Xbox Series X moet wereldwijde launch krijgen
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Redneckerz (Redacteur) op 02-06-2020 om 17:38 [Niv: 222 / Exp: 11123]
IS een logisch gevolg. Complexere games = meer mensen nodig om het te maken = meer kosten of anders meer tijd.

Ryan heeft een punt dat tools steeds gebruikersvriendelijker worden, echter dienen assets van een steeds hogere kwaliteit te zijn waardoor de ontwikkeltijd vaak hetzelfde blijft.

Andersom had ik graag gezien dat de medewerkers bij grotere bedrijven een hart onder de riem werd gestoken. Zij zijn immers de werkpaarden binnen het bedrijf die het spel maken. Een gemiste kans.

Gast (213.10.153.xxx) op 03-06-2020 om 14:51
@Redneckerz: Aan de andere kant, in de presentatie van de techdemo van de Unreal Engine 5 hebben zij het over nieuwe technieken waarmee bepaalde zaken uit de handen van de ontwikkelaars kunnen worden genomen en on the fly kunnen worden berekend. Bijvoorbeeld met Lumen zouden de ontwikkelaars geen "texture baking" meer uit hoeven te voeren, wat feitelijk in houdt dat zij voor verschillende omstandigheden (Dag, nacht, storm, etc) verschillende versies van zelfde textures zouden hoeven gebruiken.

Met Nanite kunnen ontwikkelaars bv hun ZBrush (geometrische) modellen 1-op-1 inlezen, waardoor zij deze nadien niet middels "downscaling" passend hoeven te maken in hun product (wat ook tijd zou kunnen besparen).

De tijd die zij middels deze features uit kunnen sparen, kunnen zij juist gebruiken om de dingen te implementeren die zij graag de spelers zouden willen beleven. Dit neemt echter niet weg dat wij het hier over een engine hebben die in de afgelopen jaren door is ontwikkeld en men eerst tijd moet invensteren om het maximale er uit te halen wat er in zit en daarbij, de Unreal Engine 5 is ook niet de enige engine op de markt.

Dit biedt echter wel mogelijkheden voor de toekomst, waarmee de kwaliteit van werken (met deze engines) en het daadwerkelijke eind product moet verbeteren. De toekomst zal ons zeggen wat voor een effect het daadwerkelijk heeft gehad. ;)

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
PlayStation 5
Type:
Hardware
Releasedatum:
TBA 2020
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media