Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 September 2020 
(0) 
(11) 
(2) 
26 September 2020 
(6) 
(3) 
(5) 
(2) 
(4) 
25 September 2020 
(15) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(2) 
24 September 2020 
(16) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
23 September 2020 
(10) 
(20) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
22 September 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
21 September 2020 
(7) 
(0) 
(30) 
(4) 
(0) 
20 September 2020 
(3) 
(8) 
(6) 
(0) 
19 September 2020 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(3) 
18 September 2020 
(6) 
(2) 
(3) 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 September 2020 
(0) 
(2) 
(4) 
(17) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(4) 
16 September 2020 
(9) 
(1) 
(20) 
(0) 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(12) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
15 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(14) 
14 September 2020 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(16) 
13 September 2020 
(12) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(11) 
(5) 
(0) 
(1) 
11 September 2020 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
10 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(8) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K Battlegrounds
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
Tony Hawk's Pro Skater 1+2
Realms Deep: Dag 2
Nieuws:

PlatinumGames niet geďnteresseerd in overname door Microsoft


Door Rene Groen op 22-05-2020 om 10:17
Bron: VGC

Het is zelden rustig in de game-industrie en er zijn dan ook altijd wel geruchten die rondzoemen. Eén van deze geruchten is dat Microsoft ontwikkelaar PlatinumGames in zou willen lijven en studiohoofd Atsushi Inaba besluit hier nu zelf te reageren.

PlatinumGames is de studio achter games als Bayonetta, Vanquish, Astral Chain en de nodige andere projecten en als Japanse studio zou het een prima toevoeging zijn binnen het portfolio van Microsoft. Ook Inaba zegt de geruchten gehoord te hebben, echter hebben er geen gesprekken plaatsgevonden tussen de twee:
quote:
"Ik las wel wat geruchten over Xbox die PlatinumGames wil kopen, en ik dacht ‘mensen op het internet schrijven de gekste dingen’, omdat dat gesprek helemaal niet heeft plaatsgevonden. Dat gezegd hebbende, we zijn geen Microsoft, dus we weten niet wat er achter hun deuren gebeurt, we weten niet of ze er mogelijk gedachten over hadden."

Inaba benadrukt ook meteen dat de studio waarschijnlijk geen interesse heeft in een overname en juist onafhankelijker wil worden door meer van hun eigen games uit te geven:
quote:
"We hebben geen gesprekken gehad, maar ik denk dat we, ook al was het een mogelijkheid, nu onafhankelijker in eigen beheer publiceren. Het is niet dat we niet geďnteresseerd zijn in Microsoft, maar als de relatie zou zijn dat we onder hun leiding zouden werken, zou dat het tegenovergestelde zijn van wat we nu proberen te doen en onze mogelijkheden beperken."

Het studiohoofd verwijst met zijn uitspraken naar een nieuwe focus voor 2020, waarbij ze recentelijk The Wonderful 101 Remastered zelf hebben uitgegeven op de PC, PlayStation 4 en Nintendo Switch.


10:31  Krijgt Scott Pilgrim vs. The World een re-release?
10:06  Captain Price als Operator in Call of Duty: Modern Warfare - Season 4?
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (82.73.160.xxx) op 22-05-2020 om 13:21
Alseblieft niet zeg nee. Ik zie weer een rare scenario voor mijn ogen. Microsoft zuigt alle creativiteit uit haar studios

Gast (185.220.100.xxx) op 22-05-2020 om 16:16
Rare is zeer succesvol sukkel. Sea of Thieves werkt als een trein bijvoorbeeld, maar ja, dat kunnen Sony paupers als jij niet spelen.

Gast (212.187.1.xxx) op 22-05-2020 om 18:35
@Gast 185.220.100

ahaha got'em

Gast (87.64.41.xxx) op 22-05-2020 om 22:25
Ja, de game met de gigantische hoge 65 score. Dat zal hem leren.

Gast (145.129.203.xxx) op 22-05-2020 om 22:27
@185: ooit over subjectiviteit gehoord? Ik had het over de games in het N64 tijdperk.

Gast (23.129.64.xxx) op 23-05-2020 om 13:32
Rare draait nog steeds goed. N64 tijdperk is ver verleden tijd en Sea of Thieves is behoorlijk creatief. En die scores van de launch zijn bij lange niet meer representatief voor wat de game nu allemaal heeft.

Gast (87.208.227.xxx) op 27-05-2020 om 12:46
Kom op zeg, toen Sea of Theives uitkwam was de game gewoon ruk
Ze hadden de realese gewoon moeten uitstellen. Het zelfde geld voor No man Sky, als we gaan accepteren dat dit gebeurd, en ook nog €65 for zo een wanprestatie moeten betalen geven we gewoon een verkeerd signaal af aan developers. Lever gewoon een goede voledige game af en geen "work in progress. Einde discussie.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.