Bij hun X018 evenement maakte Microsoft bekend dat de overname van ontwikkelaar Obsidian Entertainment en inXile Entertainment was afgerond. Voor de laatste studio betekent dit dat ze door kunnen groeien en niet langer afhankelijk zijn van crowdfunding campagnes.
inXile oprichter Brian Fargo laat in gesprek met Eurogamer weten dat de dagelijkse handelingen binnen de studio na de overname niet zijn veranderd: "It’s almost like if my guys didn’t know we were bought, they wouldn’t even realise. Everything literally remains the same.”
Het voordeel van het werken onder Microsoft is volgens Fargo dat ze niet meer terug hoeven te grijpen op crowdfunding campagnes, zoals ze eerder deden bij Fig. Het voelde op die momenten alsof ze met één hand achter hun rug moesten werken en dit is nu ten einde. Hiernaast kunnen ze uitbreiden, hoewel ze nooit een ontwikkelaar zullen worden die huisvesting geeft aan honderden medewerkers. In plaats daarvan moeten we denken aan een groei van ongeveer dertig procent in de nabije toekomst.
quote: “In the short-term we talk about increasing it 30 per cent or so. We’re not trying to become multi-hundred-person teams but just filling the holes we’ve been desperately wanting to: having a full-time audio person, having a full-time lighting person, having a cinematics person – these things that could help us improve what we’re doing.”
Momenteel werkt de studio aan een nieuw, nog onaangekondigd project waar Microsoft 'best wel enthousiast' over is. Verder zullen ze gaan evalueren hoe ze betere games kunnen maken nu ze meer hulpmiddelen ter beschikking hebben.
|