Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
25 September 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 September 2018 
(0) 
(4) 
(4) 
(0) 
(0) 
23 September 2018 
(0) 
(7) 
(3) 
(9) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
22 September 2018 
(4) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 September 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 September 2018 
(11) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 September 2018 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
18 September 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 September 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
16 September 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 September 2018 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
14 September 2018 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(6) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 September 2018 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
NBA Live 19
Shadow of the Tomb Raider
My Brother Rabbit
Final Fantasy XV: Pocket Edition
Review:

Tyler: Model 005


Door Rene Groen op 26-08-2018 om 11:35
Bron: Gamed

Games strekken zich soms over grootse oppervlakten of zijn juist beperkt tot relatief kleine ruimtes. Tyler: Model 005 valt in de laatste categorie, het draait namelijk om een kleine robot die zijn weg moet zien te vinden binnen het huis waarin hij ontwaakt.

Tyler staat al tijdenlang levenloos op een plank tot er een storm uitbreekt en hij per ongeluk tot leven komt. Zonder terug te kunnen vallen op zijn herinneringen besluit hij het huis waarin hij ontwaakt te verkennen en moet hij erachter zien te komen waar zijn voormalig eigenaar gebleven is. Als kleine robot voelen de kamers groots aan en bovendien zijn de insecten die hij tegen komt een gevaar waar rekening mee gehouden dient te worden. Er komt dan ook een stukje combat om de hoek kijken, terwijl je verder bezig bent met platformen en het vergaren van upgrades om Tyler sterker te maken.


Tussen al deze activiteiten door moet je rekening houden met zowel zijn levensbalk als zijn batterij. Niet alleen dien je dan ook op te letten op de vijanden die het op je hebben voorzien, ook dien je er rekening mee te houden dat je niet te lang in het donker staat. Door tijdig terug te keren naar (kunst)licht kun je de batterij weer vol laden. Het doel is dan ook om eerst lichtbronnen te vinden, iets wat onnodig moeilijk gemaakt is door de controls. Omdat Tyler slechts een klein robotje is zul je veelvuldig moeten klimmen om bij je doel te komen. Dit platformen is echter één van de meest irritante gameplay-elementen die ik in tijden heb meegemaakt binnen een game. Er lijkt een complete willekeur te zijn of een beoogde actie wel of niet slaagt. De ene keer grijpt hij zich dan ook vast aan een rand, een volgende keer laat hij zich er gewoon langs vallen en dien je weer opnieuw omhoog te klimmen om wederom een poging te wagen en overgeleverd te zijn aan de willekeur van de game.

Wat ook niet mee helpt is dat het spel weinig verdieping kent. Er zijn weliswaar behoorlijk wat collectibles waarmee je Tyler aan kunt passen, de hoofdmoot bestaat vooral uit het zoeken van objecten en deze naar een andere locatie brengen. Een saaie aangelegenheid die ook nog eens frustrerender is gemaakt door de vele laadschermen waar je mee te maken krijgt. Ook het vechten zelf kent weinig diepgang, het komt vooral neer op het spammen van één knop. Er zijn weliswaar verschillende vijanden, de manier om ze uit te schakelen is vrijwel altijd hetzelfde. Als laatste zijn er nog secties die doen denken aan tower defense, waarbij je een lichtbron moet beschermen tegen indringers en obstakels moet bouwen om hierin te slagen. Het is een aardige afwisseling waarmee je XP kunt verdienen, tegelijkertijd vormt het geen onderdeel van het verhaal zelf. Alsof ook de ontwikkelaar in zag dat er iets meer variatie nodig was en het op een later moment geďmplementeerd heeft.


Met het verdiende XP kun je Tyler upgraden in termen van wapens en snelheid, toch heb je nooit het gevoel dat Tyler er echt sterker of beter uit komt. Als een achterliggend spelsysteem al niet goed werkt hebben de upgrades immers weinig meerwaarde. Na het uitspelen heb je nog de mogelijkheid om het huis volledig uit te kammen, een kaart geeft namelijk aan in welke kamers er nog iets te vinden is. Een prima manier om de spelduur te verlengen, de vraag is alleen of je hier behoefte aan hebt. Niet alleen door het hierboven genoemde, ook de input lag bij de controls, slechte collision detection, een camera die je meer dan eens in de steek laat en matige voice-acting staan een beter cijfer in de weg. Dat Tyler: Model 005 er leuk uit ziet is dan ook slechts een pleister op de wond.
Beoordeling
30
Tyler is een kleine robot die na een blikseminslag tot leven komt en op onderzoek uit gaat in het huis waarin hij ontwaakt. Voortdurend blijf je met de vraag zitten of het niet beter was geweest om Tyler gewoon door te laten slapen. De gameplay is niet alleen eenzijdig, dat wat de ontwikkelaar heeft getracht werkt ook nog eens gebrekkig.


11:28  Spider-Man heeft 20+ uur gameplay
10:24  Ace Combat 7 heeft vijf VR-missies
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Tyler: Model 005
Type:
Game
Releasedatum:
21-08-2018
Ontwikkelaar:
Reversed Interactive
Uitgever:
Maximum Games
Media:
Geen media gevonden