Fornite is de videogamerage van dit moment. Sinds het najaar van 2017 is Epic's free-to-play Battle Royale titel enorm in populariteit gestegen. Dankzij uitgave op alle huidige consoles en iOS - met Android in het vooruitzicht - is de game nog eens goed toegankelijk voor allerlei verschillende doelgroepen, en dat heeft Epic geen windeieren gelegd.
Volgens marktonderzoeksbedrijf SuperData Research heeft Fortnite ondertussen meer dan 1 miljard aan in-game aankopen weten te genereren. Het einde is ook nog niet in zicht, de game is in oktober 2017 aan een opwaartse trend begonnen die in februari piekte en in mei verzwakte, maar desondanks nog steeds stijgend is. In de maand mei alleen wist de game $318 miljoen om te zetten.
Het zal hier hoogstwaarschijnlijk niet bij blijven. Het lijkt er namelijk op dat Fortnite binnenkort voertuig skins zal krijgen en spelers de mogelijkheid om elkaar in-game items cadeau te doen. Daarnaast zal ook buiten de game ook meer verdiend gaan worden. In samenwerking met Funko zal Fortnite merchandise binnenkort de winkelschappen gaan vullen.
De meest succesvolle free-to-play game is Fortnite nog niet, die eer gaat naar League of Legends. In 2017 wist die titel bij elkaar $2,1 miljard om te zetten.
|