Op PlayStation 4 en Vita kunnen we al even aan de slag met Ys VIII: Lacrimosa of Dana, maar op de beloofde PC-versie is het nog wachten geblazen. Zelfs de beloofde 'nieuwe' releasedatum van 30 januari wordt niet gehaald.
Hoewel de beloofde lokalisatie-update voor de PlayStation-platforms nog wel die dag zal verschijnen, ziet Nippon Ichi zich genoodzaakt de PC-versie uit te stellen. Omwille van belangrijke technische problemen heeft het bedrijf beslist deze versie voor onbepaalde tijd uit te stellen tot deze opgelost zijn.
Low framerate issues and memory leak problems were apparent from the earliest PC builds we received. To help combat these, we looked into the drawing processes, which lead to an overall improvement in performance. However, we are still encountering framerate drops in specific circumstances. The systems regulating these framerate issues are heavily reliant on the architecture of the original PlayStation 4 version and, as such, are not existent in PC architecture. The memory leak issues are somewhat less complicated and expected to be resolved this weekend. But in order to solve these issues, we have determined that we must modify the core level of data in the game.
|