Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

Killing Floor 2 draait in 1800p op Xbox One X


Door Rene Groen op 01-08-2017 om 15:22
Bron: WCCF Tech

Vorige week werd bekend dat Killing Floor 2 naar de Xbox One zou komen en in het persbericht was te lezen dat de Xbox One X uitgave 4K-ondersteuning heeft. Toch blijkt dit toch niet helemaal te kloppen.

In een interview laat Dave Elder van het ontwikkelteam weten dat het ze weinig moeite kostte om de game goed werkend te krijgen op de nieuwe console. Toen ze echter probeerden de game in native 4K te draaien merkten ze dat de framerate significant terugliep. Om deze reden is besloten te kiezen voor een resolutie van 1800p (zonder checkerboarding). Volgens de studio is dit de optimale balans wanneer ze moeten kiezen tussen visuele kwaliteit en prestaties.


15:30  BioWare's Corey Gaspur overleden
08:56  Assassin's Creed: Origins
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (213.93.134.xxx) op 01-08-2017 om 20:42
Daar zit je dan met je zogenaamde monster machine..

Gast (78.23.2.xxx) op 01-08-2017 om 21:15
Of het ligt misschien aan de ontwikkelaar. We zullen zien of Microsoft Studio's hun games wel zo goed krijgen.

Boogieboyz op 02-08-2017 om 02:53 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Gast (78.23.2.xxx) Killing floor draait op lastgen graphics (unreal engine 3), dan is het nogal makkelijk om de resolutie op te krikken.

Gast (188.206.70.xxx) op 02-08-2017 om 16:32
Lijkt erop dat de xbox one X ook geen native 4k kan weergeven en dat het alleen lukt bij minecraft en simpele indie games.

Lijkt er toch op dat de CPU limiterend is voor 4k 60 fps met wat grotere games en laat staan met triple A games.

Gast (109.219.200.xxx) op 02-08-2017 om 16:43
1800p native is nog altijd beter dan de 1800p checkerboarded van de PS4 Pro.
MS had het nooit als een 4K machine moeten marketen, net als Sony. Sowieso stom want er is geen mandaat gesteld voor ontwikkelaars om die resolutie te halen. Dan krijgt je dit.
Gewoon "beter dan de concurrentie" is al genoeg.

Gast (94.211.254.xxx) op 03-08-2017 om 09:53
1080p is ook goed, wellicht hadden ze op 1440P ook wel gemogen. Hoe dan ook, dit spel gaat er sowieso beter uit zien op de Xbox one X dan op de Pro. No doubt about that

Redneckerz (Redacteur) op 03-08-2017 om 17:56 [Niv: 227 / Exp: 11336]
188.206.70:
Forza is geen Minecraft.

En ja, ook hier blijven de aangepaste Jaguar cores de bottleneck.

Gast (188.206.66.xxx) op 03-08-2017 om 19:31
Titanfall 2 op 6k nuff said

Redneckerz (Redacteur) op 03-08-2017 om 20:14 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 188.206.70:
Die resolutie wordt behaald door super sampling vanaf 4K.

Tevens is die 4K resolutie dynamisch zoals in de ''base'' versies van de game op PS4/XBO.

Zie ook: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1398483

Gast (109.219.200.xxx) op 04-08-2017 om 12:16
NeoGAF moet je sowieso nooit quoten. Quote dan de originele DF bron die het onderzocht heeft (staat gewoon netter en op school wordt je ook daarop afgestraft).
Je moet het bovendien wel goed uitleggen. Het is supersampled 4K, niet "vanaf 4K". De rendering resolutie is dan daadwerkelijk 6K op sommige momenten (zal IMO niet heel vaak zijn). De output resolutie is echter altijd 4K, dus in sommige gevallen zal het ook upscaled (of uprenderendered als het checkerboarding betreft) zijn als de buffer de native 4K niet haalt en bv de CPU bottlenecked.
Ik hoop voor de Xbox gamers dat dit dan ook locked 60fps is en niet schommelend rond de 40-50 zoals op de PS4 Pro.

Gast (109.219.200.xxx) op 04-08-2017 om 12:17
uprendered...d'oh ;).

Redneckerz (Redacteur) op 04-08-2017 om 13:30 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 109.219.200:

Ik quote Neogaf omdat die een mooie samenvatting gaf van de DF tekst. Bovendien wordt er ook gelinkt naar de bron aldaar, dus het is niet alsof ik moedwillig hier bezig was.

Dan je verhaal:

Het is wat lastig te verhalen. Ik keek vooral naar het stukje ''Titanfall 2 on X1X will output at 4K and render at a multitude of resolutions depending on action''. Ik was even vergeten dat Titanfall 2 een dynamisch resolutie systeem heeft. Als het native 6K is, maar daarna weer terugschaalt naar lagere resoluties...

Nee, laat maar. Ik heb wat dat betreft een verknipt idee bij ''native'' resoluties. Ik neem dan automatisch aan dat ''native'' resolutie gelijkstaat aan ''constante'' resolutie, dus constant 6K. Dat is natuurlijk niet zo - Zelfs met een dynamisch resolutie systeem kan je ''voor even'' native 6K zijn.

Je legt het dus goed uit, bedankt voor het corrigeren

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Killing Floor 2
Type:
Game
Releasedatum:
18-11-2016
Ontwikkelaar:
Tripwire Interactive
Uitgever:
Deep Silver
Media:








Meer media