Afgelopen april bracht ontwikkelaar CI Games hun nieuwste telg in de Sniper: Ghost Warrior serie uit. Dit derde deel ging voor een open wereld, hetgeen tegelijkertijd de nodige problemen met zich mee bracht.
Naast de absentie van de multiplayer werd het spel geplaagd door lange laadtijden, problemen rondom de draw distance en andere technische problemen. Ontwikkelaar CI Games wil deze problemen niet verdoezelen en geeft nu openlijk toe dat ze misschien meer wilden doen dan ze daadwerkelijk aan konden. Hoewel ze als team en individuen veel hebben geleerd was hun uitgangspunt achteraf gezien verkeerd. De grote schaal van de game met diens open wereld was te ambitieus voor de tijd die ze hadden om de game in uit te werken.
quote: "We simply made the wrong math considering the size of our team and the originally given timeframe. By positioning the game in a AAA category, it took us away from what we could have done great. Instead we spent too much effort trying to catch up with other AAA titles in terms of their production values and features. That was a big mistake."
Voor diens volgende project zal CI Games niet langer een open wereld setting nastreven, in plaats daarvan ligt de focus op de ontwikkeling van een tactische shooter. Ondanks dit nieuwe project laten ze Sniper: Ghost Warrior 3 spelers niet vallen, zo blijven ze het spel met updates en patches ondersteunen. Verder werken ze ook aan Lords of the Fallen 2, een game die in 2015 werd aangekondigd.
|